Nieuw onderwerp beginnen

Route exporteren naar TomTom Rider

Hi, ik heb een tomtom rider (geen 40/400) en ben gewend met Tyre te werken. Het enige nadeel van Tyre is dat het alleen op windows werkt en ik heb een apple en niet altijd de toegang tot een windows. Ik heb nu een route gemaakt maar als ik op exporteren druk dan krijg alleen de mogelijkheid te upgraden naar gold. Op zich wil ik dat best doen maar hoe moet ik dan exporteren.

Met Tyre gaat dat heel simpel omdat Tyre mijn TomTom ziet.

Hier zie ik nergens mijn tomtom als ik hem aansluit op de PC, wordt dat anders als ik upgrade naar Gold??

Ben benieuwd naar uw reactie.

Groetjes,

Karin

Als je op Exporteren klikt word je gevraagd de MyRoute-app Connector te downloaden, dit is eenmalig en je hebt daar idd een Gold abonnement voor nodig.

Na het eenmalig downloaden wordt de connector automatisch geopend als je de volgende keer op Exporteren klikt, en dan kun je de route eenvoudig overzetten.

PS: nog een héle grote voordeel als Gold gebruiker, je kan de routes maken in de TomTom kaart met kronkelroutes en nog veel meer!

Ik zie dat je direct Gold gebruiker bent geworden, bedankt!

Als er vragen zijn hoor ik het graag, veel plezier met plannen!

Je hebt de eerste vraag al binnen via een ticket haha. 

Yep, gezien.

Kan de connector installeren op mijn  imac ; maar als ik op exporteer klik gebeurt er niks .

Had ik eerst ook, te oude versie. Ge-upgrade naar El Capitan en daarna werkte het wel. Succes!

Op mijn oude Windows PC draai ik nog met een Tyre Pro. Ook ik ben naar een Mac overgestapt en zoek me suf om de route in de TOM Tom 400 te zetten. Het kan toch niet waar zijn dat ik hiervoor mijn oude Windows PC in de benen moet houden? 

Zie de handleidingen onder Ondersteuningen.

Als Gold gebruiker kun je rechtstreeks exporteren via USB of opslaan als via 'TomTom MyDrive'.

Als basic gebruiker route opslaan op je harde schijf en dan kopiëren en plakken in je TomTom.

Beste Michel dank voor je antwoord. Echter is de handleiding niet volledig of onjuist? Met het opslaan van de route wordt deze altijd in de cloud opgeslagen. Een invoerveld om te adresseren naar de eigen PC ontbreekt domweg. Wat zie ik dan over het hoofd?

Gewoon klikken op 'opslaan als'.

image

Oeps, ik had even niet door dat de download naar Finder moest worden gekopieerd en van daaruit naar USB. Heb het lek nu boven. 

Super en bedankt?

Johan

Fijn dat het nu lukt!

Heb ook een tomtom rider5. Dus als ik het goed begrijp zijn de Here- kaarten de kaarten die in de tomtom zitten. Dus als ik upgrade naar Gold en een route maak in Here, houd de tomtom zich exact aan de gemaakte route?

Ha Bouke, helaas ligt het iets ingewikkelder. Wij hebben de nieuwste TomTom kaart in MyRoute-app. Alleen is deze kaart en routeberekening identiek aan de nieuwe Riders. De 'oude' Riders, zoals de Rider 5, hebben een iets andere berekening. Het scheelt niet veel, maar toch....