Nieuw onderwerp beginnen

POI's in de MyRoute Applicatie

Vooreerst een dikke proficiat om POI's in te voeren, zeker de Gold Members zijn goed gediend.

Aansluitend daarbij nog enkele bedenkingen en tips :

- als ik van kaart verander gaan de POI's uit, leuk zou zijn mochten ze aangevinkt blijven bij een kaartwissel ( of permanent in een voorkeuren-optie) 

- de kaarten van TomTom zijn goed, maar ik merk op dat ze lang niet zo gedetailleerd zijn als gedacht, er is dus nog veel werk aan de winkel met de kaarten van TomTom ( je ziet meer details en wegen op andere onderliggende kaarten )

- een belangrijke POI mis ik al jaren en ze liggen nochtans voor het rapen : de offroad wegen ( als je ze kan vermijden, zou je ze ook moeten kunnen oproepen in  kaart als POI of in een andere kleur laten verschijnen ).

- de mooie uitzichtpunten zoals aangeduid op Michelin kaart

- de groene wegen zoals aangeduid op Michelin kaart

- interessant zijn ook een ander soort POI's die te maken hebben met WOI en WOII ( bv de Caverne du Dragon op de D18 bij Hurtebise is wel een museum, maar heeft te maken met WOI,

- in België de Frietkoten, de Bierbrouwerijen, Wijnmakerij, 

- algemeen nog specifiek de motorvriendelijke hotels, de openbare toiletten voor de dames ( zoals App Toilet Finder ) 

2 personen vinden dit idee leuk.

Top deze functie maar....

Ik ben bezig met routes in schotland en ik vind het aanbod aan poi's teleurstellend.  Ik zoek bv een hotel/b&b etc  en vind er gewoon te weinig.  even inzoomen op google maps geeft er al meer.

Dit geld ook voor ander categorieën.  werk aan de winkel dus

Ik kan ook niet vergenoeg uitzo0men om een beetje overzicht te hebben

In Schotland zijn er ook weinig POI's sowieso, dat ligt aan de Schotten.

We hangen altijd af van de juistheid van derden.

Je moet Michelin, Google maps, Routeconverter altijd combineren.

• Op de kaarten van TomTom hebben wij geen invloed. Maar let op, het zijn dezelfde kaarten als in de TomTom apparaten, dus je kan wel een routepunt plaatsen in Google Maps, maar als TomTom die weg niet kent zal hij je toch echt laten omkeren, of zelfs aangeven dat er geen route mogelijk is.
  • Onverharde wegen staan wel in de TomTom, maar staan niet als zodanig vermeld, we kunnen ze ook niet oproepen.
  • Michelin kaart is bijna klaar voor implementatie.
  • Bij historisch zitten ook de 1e en 2e wereld oorlog POI's, alleen zoals gezegd, we zijn afhankelijk van de POI verstrekker.
  • Wellicht gaan we in een later stadium 'op maat poi's toevoegen', maar dat heeft voor nu geen prioriteit, we gaan nog wel kijken of er 'meer te halen is' bij onze huidige poi leverancier.
  • Uitzoomen is in principe niet nodig, je kan de kaart verschuiven en er worden telkens nieuwe poi's getoond. We kunnen het ook mogelijk maken dat op groter uitzoom niveau poi's worden getoond, alleen dan worden poi's getoond die 500 km of verder van je route liggen, in Duitsland zou je scherm datn gevuld kunnen worden met 1000 of meer poi's. Dit lijkt ons de beste afstelling die voor de meeste mensen en voor de meeste landen voldoet.

We hebben vandaag de poi's gefinetuned, dat betekent veel meer resultaat op de kaart per categorie.

Dit is een leuke!

"Michelin kaart is bijna klaar voor implementatie."

Wanneer is "bijna" ;-)

Dit zou mijns inziens één van de mooiste verrijkingen zijn sinds de uitvinding van de GPS.

We worstelen met het laatste stuk, Michelin heeft het niet makkelijk gemaakt.

Reken op september 2016.

Klinkt goed. Met de huidige ontwikkelingen op vlak van de kronkelwegen en dergelijke komen we al een heel eind. Michelin zou de kers op de taart zijn.

Keep up the good work!

We gaan knallen!

Dat klink goed, 

Wel heb ik geleerd dat de kaarten van TomTom en Here eigenlijk ondermaats zijn en dat er heel veel kleine wegen en veldwegen op ontbreken. Er is slechts 50% beschikbaar van alle bestaande wegen.

Om op de snelwegen te rijden hoef je geen GSP te hebben, er staan genoeg borden langs de kant van de weg.

Het zijn die kleine wegen en offroad wegen die interessant zijn, mijn laatste routes in Argouiles had ik hier tot in de puntjes voorbereid, toch is het af en toe misgelopen als we ter plaatste aan het rijden waren. Ik verwijt MyRouteApp niets, Het zijn de kaartenmakers die niet nauwkeurig genoeg zijn !

Ik weet niet natuurlijk niet of Michelin even goed scoort als GoogleMaps.

Wel moest ik enorm lachen met het bericht dat onlangs in de VS een verkeerde woning werd gesloopt, het was de fout van GSP of de onderliggende kaart ! 

Hoe kleiner je plant hoe groter de kans op probleempjes onderweg.

Met de FJR plan ik op wat ruimere wegen, dat rijdt lekkerder.

Met de AT plan ik ik veel kleiner, maar vaak zet ik alleen maar routepunten op wegen en bezienswaardigheden waar ik écht wil rijden, tussen de routepunten zoek ik mijn eigen weg en laat ik de navigatie (soms) voor wat het is.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.