Nieuw onderwerp beginnen
Opgelost

Ongewild route punt aanmaken

Als ik bij het maken van een nieuwe route over de kaart navigeer met het "handje" wordt dit zeer regelmatig gezien als een opdracht tot het aanmaken van een nieuw route punt.

Erg vervelend omdat het bouwen van een route zo veel meer tijd kost dan nodig zou zijn.

Daar hebben wij nog nooit klachten over gehad en ik kan het op de PC ook niet nabootsen.

Klikken is routepunt maken, er verschijnt een pop-up die je ook nog kan annuleren, dus er verschijnt nooit zomaar een routepunt, je moet eerst op accepteren klikken.

Handje is voor het verschuiven van de kaart.

Of gebruik je misschien een tablet of iPAD?

Per type en merk is er wel verschil in gevoeligheid van het aanraakscherm, die je overigens meestal enigszins kan bijstellen bij instellingen.

Zo en zo met de huidige beschikbare techniek is het fijner een route maken op de PC dan op de tablet/iPAD.

Moet het wel iets nuanceren.

Routepunt werd niet gelijk aangemaakt maar de popup met de vraag om hem aan te maken verscheen.

Welke je dan moet annuleren.

Probleem deed zich voor op een Desktop PC.

Net getest op een Laptop en op de Desktop en op beide gaat het nu goed.

Verdenk mijn muis van een eigen leven.

Ga het in de gaten houdend en e.v.t de muis wisselen.

Moet het iets nuanceren.

Route punt werd niet gelijk gemaakt maar pop-up kwam welke je dan moet annuleren.

Probleem was op een desktop.

Nog even geprobeerd op een laptop en de desktop. Probleem niet meer opgetreden.

Ga de muis maar eens in de gaten houden en e.v.t. vervangen

Geen probleem Marco, blijf gerust aangeven, kunnen we alleen maar beter van worden.

Ik wil hier als nieuwe gebruiker ook graag nog even op reageren. Als ik een gemaakte route open op mijn Ipad en ik wil het beeld wat inzoomen dan wijzigt de route ook heel spontaan als je iets aanraakt, dus ik klik nergens op. Ook als ik op annulering druk is de wijzing toch doorgevoerd. Ik open vanuit mijn profiel maar zit dan gelijk ik routelab. Doe ik iets verkeerd?? 

Ik zou het handig vinden als je een route kunt beveiligen zodat je hem niet per ongeluk kan wijzigen.

We zullen kijken naar een oplossing, de mogelijkheden op een iPAD zijn helaas nog wat minder dan op een traditionele desktop.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.