Nieuw onderwerp beginnen

gebruik TomTom-kaart

Als Basic-gebruiker eerste testroute gemaakt.

Route vergeleken met route in Rider 5.

Voor snelste route lijken routes identiek (in ieder geval zelfde afstand); voor kortste route zijn er duidelijke verschillen in de route.

Ik denk dat dat ligt aan het kaartmateriaal tussen de Rider 5 en het kaartmateriaal dat ik hier gebruik (Google?).

Klopt dat?

Kan ik als Basic-gebruiker de TomTom-kaart niet gebruiken?

Als ik dat wel zou kunnen, zouden de routes dan exact gelijk moeten zijn?

Opmerking: ik heb slechts een beginpunt en een bestemming opgegeven.

@Michel: Het bevreemdde me destijds op de beurs eigenlijk ook al een beetje toen je zoiets zei als dat de routecalculatie vast zat aan de kaart (letterlijke woorden weet ik niet meer). Vond het vreemd omdat het rekenalgoritme daar naar ik dacht los van zou staan, maar wie ben ik...  ;-)

@M. Schrijver: Je schreef: "Ben zelf van mening (en eigenlijk overtuigd) dat de routeberekening van de tomtom kaart overeen komt met de huidige generatie TomTom apparaten (NavCore 4 heet dat geloof ik) en dat het duidelijk kan afwijken bij oudere generaties."
Helemaal zeker klink je niet gezien "mening" en "eigenlijk". Dus of de routeberekening in Myroute absoluut overeenstemt met de berekening in de Rider400 moet wellicht nog bewezen worden. Of heb je zelf een Ride400 en het (inmiddels) echt helemaal uitgetest?

Volgens mij heeft TomTom met het introduceren van NAV 4 ook de interface van de kaart helemaal herschreven.

Ik werk niet bij TomTom en kan dus ook niet onder de motorkap kijken. Maar alles in MyDrive en MyRoute (TomTom kaart) ademt NavCore 4 uit en daarom zou het mij verbazen als de rekenalgoritmes niet gelijk zijn aan de NavCore 4. Eigenlijk een optelsom dus.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.