Nieuw onderwerp beginnen

Eigen routes en tracks downloaden

In aanvulling op de zeer welkome functionaliteit om routes en tracks in mappen te kunnen stoppen, zou ik het erg handig vinden om mijn eigen routes en tracks rechtstreeks te kunnen downloaden vanuit mijn Profiel pagina's.

Voor routes is het nu al wel mogelijk ze één-voor-één te exporteren, maar hiervoor moet je elke route eerst openen, dit is wat omslachtig. Voor tracks bestaat de mogelijkheid in het geheel niet, voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Het zou mooi zijn als routes en tracks rechtstreeks vanuit het profiel gedownload zouden kunnen worden (bijv. via een extra download icoontje bij elk bestand?). Nog mooier zou het zijn, als ook hele mappen in één keer gedownload kunnen worden, in de vorm van een zip-bestand.

Waarom wil ik dit? Met name omdat ik op reis niet altijd beschik over een stabiele en snelle internetverbinding. Voor meerdaagse trips wil ik dan graag de uitgezette routes of tracks op m'n laptop hebben, zodat ik ze desgewenst ook offline kan aanpassen en gebruiken. Daarnaast vind ik het een prettig idee om op die manier een back-up te kunnen maken van al mijn routes en tracks voor het geval dat myrouteapp.com - om wat voor reden dan ook - een keer niet beschikbaar zou zijn.

Ook een goede tip!

Als ik thuis verschillende routes voor in het buitenland maak moet ik dan online zijn in het buitenland om de gemaakte routes op te vragen en kost dat veel data

Je vraag is terechtgekomen in de Ideeënbus. Dat was vast niet je bedoeling. Je kunt je vraag beter in een ander deel van het forum stellen.

Om je vraag te beantwoorden: ja, je moet online zijn om routes te kunnen opvragen. Dat kost op zich niet veel data, de routebestanden zijn niet zo groot. Pas als er ook kaarten moeten worden getoond, loopt het dataverbruik op. Het lijkt me handiger om de routes al vóór vertrek op je navigatie-apparaat te zetten. Maar je kunt natuurlijk ook onderweg even gebruik maken van een stopplek met gratis WiFi.

U heeft een internet connectie nodig om de route van onze server te halen. Dit zou niet veel internetgebruik moeten kosten, echter raad ik u aan om een WiFi verbinding te gebruiken om extra kosten toch te vermijden.

Ik mis inderdaad nog de optie om tracks, of een gevulde map met tracks, te kunnen downloaden. Nu bestaat slechts de optie om een enkele track als route te gebruiken, met de nodige extra activiteit als gevolg, en dat is omslachtig omdat mijn tracks door derden direct gebruikt kunnen worden in een GPS. Als uitwisselingsprogramma naar m'n vrienden is het op deze manier niet zo logisch.

1 persoon vindt dit leuk
Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.