Nieuw onderwerp beginnen

Vervuiling van trackbibliotheek tegen gaan?

Wat ik zie in activiteiten en trackbibliotheek zijn veel testritjes, maar ook ritten over de snelweg van a naar b, leuk voor diegene die dat heeft gedaan, maar de toegevoegde waarde in een bibliotheek is nihil. Als het zo blijft wordt het steeds lastiger om een goede rit tussen de niet relevante te vinden.

Hier lijkt een uitbreiding op zijn plaats dat gereden ritten anders behandeld dienen te worden, als ik zo even brainstom:

• De eerste 3 ritten van iemand worden altijd prive gezet, daarna pas automatische. De gebruiker kan de rit wel zel op openbaar zetten.
  • Een meld en controle systeem. Elke gebruikers kan een trrack van iemand anders aanmelden ter controle aan beheerder/moderators die dan kunnen beoordelen of een rit hiervoor in aanmerking komt en deze rit dan permanent prive markeren.
    Van het markeren dient er duidelijk te zijn welke moddrator dit heeft uitgevoerd op welk moment met de verplichting een korte uitleg erbij te geven.
    Voor een gebruiker dient er een bezwaar procedure te zijn, stel dat het een rit is over een snelweg, speciaal voor race motoren en die wordt als A naar B gezien, dan is de beoordeling mogelijk niet correct geweest.

Zoiets,

4 personen vinden dit idee leuk.

Er komt zeker nog een filtering op de track bibliotheek.

We denken meer aan eigen verantwoordelijkheid van de gebruikers.

Aanbevolen tracks komen straks alleen in de track bibliotheek, daarnaast een button waar slechte tracks aangemeld worden bij ons, wij kunnen dan controleren en simpel verwijderen.

Moet allemaal nog wel gemaakt en gecommuniceerd worden, alles op zijn tijd.

1 persoon vindt dit leuk

Een soort van votingsysteem waar je de relevantie van iemands route kan omhoog of omlaag voten. Is dat geen oplossing? Zo krijg je een community based beoordeling. 

2 personen vinden dit leuk

Is een goed idee Wim!

Ik ben het met Marco eens, veel mensen gaan eerst een test doen om te kijken of alles werkt, voordat ze een echte rit te gaan maken. Dat heb ik zelf ook net gedaan. Alleen heb ik de rit niet aanbevolen, aangezien het een test rit was. Als je daar op kan filteren dan ben je al een stuk verder. Het stemmen op routes lijkt me ook zeker een goed punt, maar je zou ook kunnen denken aan een rang op basis van aantal keren gebruikt (of gedownload).

Ik zou eerlijk gezegd de standaard instelling bij het maken van een nieuwe route liever op 'prive' hebben staan. Nu standaard op 'openbaar'.  Als je dan de rit mooi genoeg vind kun je hem openbaar maken en evt aanbevelen.

2 personen vinden dit leuk
Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.