Nieuw onderwerp beginnen

Allerlei beginnersvragen

Volgens de reclame-emails kunnen ook in de Basic-versie routes locaal worden opgeslagen.

Maar hoe dan?

In het verlengde hiervan: kun je bestaande (en locaal opgeslagen) routes importeren?

Iets anders: kan dat schermdeel met "Vrienden" en "Groepen" ook weg? Gebruik ik nooit (het stoort zelfs een beetje) en het kost (mij) alleen maar schermruimte.

Tenslotte: de Basic-versie communiceert niet met de TomTom of andere apparatuur, begrijp ik. Wat moet je er dan mee? Ik wil (als betalend Tyre-gebruiker van het eerste uur) best (betaald) upgraden naar MyRoute App Gold, maar dan wel weten of het werkt. Waarom geen proefperiode van korte duur?

1 persoon heeft deze vraag

Als je een route gemaakt hebt. Staat er rechtsboven een knop "Opslaan Als".

Klik hier op en de rest wordt dan wel duidelijk.

Importeren kan maar weet niet of het in de gratis versie ook kan (heb een betaald account)

Direct wegschrijven naar een TomTom kan inderdaad alleen met een betaalde versie. Echter wanneer je de route op je PC opgeslagen hebt, kan je deze zelf ook naar je TomTom brengen (enige kennis van PC is dan uiteraard een vereiste). Daarvoor is de betaalde versie dus niet perse nodig.

Dank voor de reactie.

(Importeren, zo bleek, kan ook in de gratis versie.) 

Goedemiddag,

Blijven mijn gemaakte routes ergens bewaard? Zo ja waar? Of moet ik ze direct op mijn computer opslaan?

Beste Ruud van Es,

Jazeker! Alle routes die u aanmaakt worden gelijk op uw profiel opgeslagen. U kunt boven aan de pagina van MyRoute-app op 'profiel' klikken, en vervolgens op 'routes'. Hier zijn al uw routes altijd online te vinden. Mocht u toch zoiets hebben van ik heb liever niet dat andere gebruikers mijn routes mogen bekijken dan kunt u altijd alles nog op prive zetten.

ik wil vrienden op mijn my roete app zetten hoe moet dat ?

Beste Jean,

U kunt links boven (Onder het MyRoute-App logo) de gebruikersnaam van uw vrienden invullen en zo naar hun profiel navigeren. Eenmaal op hun profiel kunt u op "Voeg vriend toe" (of 'Add friend) klikken rechts bovenin om hun toe te voegen als vriend. 

De web interface laat alleen resoluties toe tot 800 pixels. Als je een kleinere resolutie hebt krijg je een fout melding. Aangezien de meeste mobiele telefoons zelfs tot 5,5 inch slechts tot 600 pixels gaan is het onmogelijk onder weg je route aan te passen ofzo. Je moet dus of onderweg bij iemand achter een pc gaan zitten of een tablet van 10 inch of meer mee nemen.

Als ik bij de concurent (routeyou.com) ga kijken is het daar wel mogelijk om met bijv een 480 pixel scherm een route eenvoudig onderweg aan te passen.

Verder sluit ik me bij de vraag hierboven aan of het mogelijk is de vrienden,groepen en evenementen op het scherm uit te kunnen zetten (dynamisch). Zeker als je op een tablet iets wil aanpassen heb ik liever een grote kaart dan die 3 elementen.

Mobiele support voor de website is momenteel nog in ontwikkeling. U kunt deze spoedig van ons verwachten!

Kan het schermdeel vrienden etc. verwijderd worden. 

De afbeelding van de routes onder "Activiteiten" is vaak (lees altijd) in een kleur die op de satellietkaart niet echt duidelijk overkomt. Zwart op donkergroen is niet zo handig. 

Kan dit anders?

Zo ja, hoe dan?

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.