Nieuw onderwerp beginnen

Wisselen van Here en TomTom kaart instaat deze foutmelding

TT 400: Engine error while executing route request: NO_ROUTE_FOUND

gpx

Dit gebeurd helaas vaker met TomTom. Er is sprake van 2 mogelijkheden:

1. U heeft één of meerdere routepunten niet correct op een wegdek geplaatst

2. TomTom herkend een bepaald wegdek niet in de routecalculatie van TomTom zelf. Dit heeft te maken met de database van TomTom die bijvoorbeeld een weg als gesloten beschouwd. Het beste alternatief is om Google Maps of HERE te gebruiken. 

Bedankt voor dit antwoord, Had de route al direct vanuit Google Maps op mijn 400 gezet en zag er prima uit maar wilde toch deze melding maken. Gr. Willem

Het is ook een heel vervelende error, zeker omdat hij zo vaak voorkomt :( 

Er wordt hard gewerkt aan een mogelijke oplossing. Echter lijkt deze zo lastig (bedankt TomTom) waardoor er nu nog eerst aan een 'workaround' werkt om uberhaubt per routepunt te kunnen kijken waar het probleem ligt. 

Als newby met de MyRoute app, waarbij ik wel mag vermelden dat een artikel in ProMotor van Hans Vaessen mij versneld van deze app gebruik laat maken (voorheen Tyre), mag ik er vanuit gaan dat bij het uitzetten en narijden van een route in het Westerwald (D) het dus vaker voor komt dat in de TomTom kaart een weg vermeden wordt ware het een plaag? Net zoals voorheen met papieren kaarten is het niet mogelijk compleet up to date te zijn mede omdat een gemeente zo nu en dan een wijziging op zeer korte tijdbasis (moet) doen toepassen. Bij de kaarten van mijn Garmin heb ik overigens wel het idee dat het update de laatste tijd wat matiger lijkt. Zo heb ik nu versie 2017.10 (waarin blijkt dat de Amerikanen een andere kalender heeft als wij :-o ) nu nog niet de A4 tussen Delft en Vlaardingen verwerkt hebben. Uiteraard vermijden wij motorrijders de autosnelweg zoveel mogelijk doch om die nu weg te laten is ook weer niet helemaal tof.

Helaas blijken de online kaarten van TomTom en de versie in de Rider verschillend te zijn. In de Dolomieten zijn er veel wegen die volgens de online kaart (die MyRoute dus ook gebruikt) niet gebruikt mogen worden. Terwijl de Rider zelf er geen moeite mee heeft.

Deze wegen zijn te herkennen aan de stippellijn die midden over deze getekend zijn. Dit zijn vaak gewoon doorgaande wegen.

Kunnen jullie als MyRoute nog wat draaien aan wat instellingsknoppen om ze toch begaanbaar te krijgen voor routering. 

Bij veranderen van kaart in MyRoute-app WEB gaat wisselen van Google naar Tomtom kaart niet goed. Krijg ik iedere keer fout melding met berekenen. idem van Here kaart naar Tomtom.

Wat voor foutmelding?

Probleem doet zich bij meerdere routes voor als men van google /here naar de Tomtom kaart gaat

TomTom

image

Er ging iets mis bij het berekenen van de route. Zorg dat alle routepunten juist op de weg staan en bereikbaar zijn met het geselecteerde vervoersmiddel en probeer het nog eens.

Punten hen ik in google na gelopen

We hebben helaas niet geautomatiseerd de fout in je route kunnen ontdekken. Loop zelf de route nog eens na, en neem anders contact met ons op als het probleem blijft aanhouden.

Onderstaand een voorbeeld van route waar het niet goed gaat

https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/347175?mode=share

Comment maken lukt niet

image

Ik denk het probleem gevonden te hebben. Te veel route punten in Google routes.Ik heb routepunten vermindert en foutmelding is weg.  Wat is max. punten voor Tomtom kaart? 

Meer dan genoeg in ieder geval. Hoeveel had je gebruikt dan?

Ik gok er namelijk op dat je route over een weg gaat die volgens de TomTom niet toegankelijk is. 

Ik zie nu pas het plaatje. Deze melding geeft dat er tussen een aantal punten geen route berekend kan worden.

Druk op de groene knop (Help mij het probleem oplossen). Er wordt dan aangegeven waar precies het mis gaat. Ga vervolgens naar MyDrive en zoek daar de locatie op waar het in MyRoute verkeerd gaat. Grote kans dat er een afsluiting o.i.d zit op dat stuk weg.

Aan de makers van MyRoute:

Dit is een reden waarom deze info ook MyRoute zichtbaar zou moeten zijn. Het liefst zelfs uitschakelbaar.

Ik heb het zelfde probleem en als ik op de groene knop druk dan vind deze geen problemen maar word er aangegeven dat ik dit moet melden, nu bij deze dan!