Nieuw onderwerp beginnen

'Custom' POI's maken

Hoewel de huidige POI-functionaliteit al heel mooi is en de lijst van POI's steeds uitgebreider wordt, zal het altijd zo zijn dat bepaalde gewenste POI's niet beschikbaar zijn. Het zou daarom een zeer welkome uitbreiding van de applicatie zijn, als de mogelijkheid wordt geboden om eigengemaakte POI's toe te voegen aan een route. 

Ik denk hier in eerste instantie aan locaties die toch echt bestaan, maar desondanks (nog) niet beschikbaar zijn via het POI zoeksysteem. Ook denk ik aan POI's voor een bepaald doel, die nooit via een derde partij beschikbaar zullen komen (ik denk aan verzamel- en stopplaatsen voor een rit, zoeklocaties voor een puzzeltocht, woonadressen van deelnemers, en dergelijke).

Op dit moment is het mogelijk POI's uit de lijst zowel als POI als als routepunt toe te voegen aan een route. Als het omgekeerde voor routepunten zou kunnen gaan gelden, dan zou dat heel mooi zijn. Als extra functionaliteit zou het interessant kunnen zijn om verzamelingen POI's net als routes en tracks te kunnen delen met andere MyRoute-app gebruikers.

Ter inspiratie: in TomTom MyDrive werkt dit via "Mijn Plaatsen": je kunt daar zowel bestaande POI's zoeken om toe te voegen, maar je kunt ook willekeurige ergens op de kaart klikken en die plek toevoegen aan "Mijn Plaatsen".

8 personen vinden dit idee leuk.

Dat staat inderdaad ook op onze wensenlijst, tezamen met favorieten beheer.

Ik mis deze functie ook.

Heb met favorieten gewerkt, maar dat is ook niet wat ik zoek.

Als ik een vakantie planning maak, dan leg ik een verzameling punten aan die ik wil rijden/bezoeken. (dat doe ik meestal in Trello)

Daarna ga ik een route maken door deze punten met elkaar te verbinden.

Dit kan je doen met POI's, favorieten, etc.

Wat je dan wel wilt, is een compleet overzicht van alle punten, zodat je inzicht in de route krijgt.

bij favorieten:  je krijgt er maar 1 tegelijk te zien, hier krijg je geen overzicht mee,

POI's:  zou mooi zijn als we die zelf kunnen aanmaken.

echter dan wel maken dat je ze ook ziet, als je uitgezoomd bent.

Mee eens, alleen met toevoeging dat je in MyRoute-app miljoenen poi's kan vinden, toevoegen aan de kaart en toevoegen aan je route.

Vervolgens kun je poi's met elkaar verbinden.

Zo werk ik zelf ook altijd aan een route.

image

Dit doe ik ook, ik verzamel alle POI's voor één reis, dan begin ik dagetappes te maken.

Dit doe ik door telkens de kaart te dupliceren om m'n favorieten te behouden, maar dan verlies ik wel mijn POI's, want die worden niet gedupliceerd. En dat is spijtig :-(

Je kunt van de POI's routepunten maken, die worden dan wel gekopieerd.

Inderdaad mis ik het zelf maken POI's in MyRouteApp.

Beste Edwin,

We hebben recentelijk dit weer opgepikt en doen onze best om dit te verwezenlijken!

Met vriendelijke groeten,

Anthony Fens

Customer Support MyRoute-app.

Goedendag, 

Ook voor mij zou het kunnen importeren van custom POI's erg goed uitkomen. Als bezitter van een elektrische motor zou het kunnen importeren van publieke oplaadpunten erg handig zijn om veel sneller mooie routes te maken. Nu staan de myrouteapp en een laadpaalwebsite naast elkaar open om laadpunten te zoeken en deze als routepunt in te voeren in de MRA

Uiteraard kan dit ook door een aparte POI categorie van oplaadpunten te maken :)  

Het aantal elektrische auto's is nog niet heel groot (het aantal motoren nog veel minder trouwens) maar voor mooie, lange routes zijn ze wel aangewezen op laadpunten.

Ook heb ik bij diverse topics gezien dat het (weer) de aandacht heeft gekregen van het ontwikkelteam dus ik vroeg me af hoe het ermee stond.

MVG Remco

Inmiddels is de functionaliteit om eigen POI's toe te voegen (door zelf een punt op de kaart aan te wijzen) beschikbaar. Werkt prima, moet ik zeggen. Ook de export van deze POI's naar TomTom MyDrive werkt goed (op wat character encoding issues na, die overigens -logischerwijs- ook spelen bij de export naar een .ov2 bestand).

Het kunnen "promoveren" van routepunten tot POI's (net zoals je nu al routepunten tot Favoriet kunt promoveren) zou het voor mij helemaal afmaken.

1 persoon vindt dit leuk

Ik zou graag die POI's beschikbaar hebben in iedere route. Nu horen de POI's bij een specifieke route. Correct, of mis ik wat? 

Beste DMM,

Correct. Maar hier wordt hard aangewerkt om dit te implementeren.

Op dit moment is het nog niet klaar maar het zit er wel aan te komen.

Met vriendelijke groeten,

Anthony Fens

Customer Support MyRoute-app

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.