Nieuw onderwerp beginnen

Route berekenen op bepaalde datum/tijd

Zowel Google Maps, Here als TomTom hebben de mogelijkheid een route te berekenen voor een bepaalde datum en tijd ("Vertrekken op/aankomen op"). Het zou heel mooi zijn als dit ook in MyRoute-app zou kunnen.

Hiermee kunnen tijdsafhankelijke situaties (bijvoorbeeld het al dan niet varen van een veerboot 's nachts - of gedurende het hoogseizoen) worden meegenomen in de planning van trips. Ook de schatting van de reisduur wordt aangepast aan de verwachte verkeersdrukte op die dag/tijd.

Bijzonder nuttig als je nú op een avond een trip aan het plannen bent voor overdag later in het jaar.

2 personen vinden dit idee leuk.

Helaas zit het niet in de API die wij aangeleverd krijgen.

In de Here kaart hebben we wel seizoensafsluitingen vermijden in de toolkit.

We zullen het custom made moeten maken.

Het staat op de todo lijst.

Als ik in de online API-documentatie kijk, zie ik voor de Google Maps Directions API dat je departure_time of arrival_time mee kan geven als parameter. De Here Maps API heeft de departure en arrival in de routingParameters van de Routing service. TomTom heeft departAt en arriveAt. Ik zou verwachten dat jullie die ook kunnen gebruiken, maar blijkbaar is dat niet zo?

Ik ben geen programmeur, maar dat schijnt niet zo eenvoudig te zijn.

Ik ben wel programmeur en ik zeg altijd: "als het eenvoudig was, hoefden ze het mij niet te vragen" ;)

Maar ik heb er uiteraard alle begrip voor dat het er niet gelijk morgen in zit :)

Hij stond al in de wishlist, heb er een reminder bijgezet :)

Top, bedankt voor de vlotte respons :)

Goed punt. Wij kwamen deze zondag ook wegen tegen die open waren, maar gesloten van ma-vr en laten we nu net op een doordeweekse dag de route voorbereid hebben. Op de TomTom kaart zie je keurig het verschil op de dagen welke wegen afgesloten of open zijn.
Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.