Nieuw onderwerp beginnen

Veerboot/pont in HERE/Garmin

Hoe kan ik in de HERE/Garmin map gebruik maken van veerboten/ponten? Bij de vermijden-optie heb ik veerboten NIET aangevinkt, en toch worden veerboten vermeden bij de route bepaling.

4 personen hebben dit probleem

De routeberekening lijkt rekening te houden met wachttijd voor een veer, waardoor het regelmatig voorkomt dat "omrijden" als een betere optie wordt gezien.

Wat bij mij meestal helpt, is een routepunt plaatsen in het water op de route van het veer, of anders op beide kades, om de routeberekening te dwingen daar langs te gaan.

1 persoon vindt dit leuk

Het lijkt dat dit te maken heeft met de vaartijd: bij Garmin staat deze op 30 minuten en bij TomTom op 10 minuten. Garmin denkt dan dat omrijden sneller is dan wachten op de pont. Zit dit in MRA of in de Garmin berekeningsfunctionaliteit?

Bedankt voor de tip, Herko! 

Het werkt inderdaad met routepunten op beide kades.

Ik loop nu ook tegen dit punt aan.

Heb de routepunten wel op de kades staan maar dan gaat hij er als nog omheen plannen.

Ik loop hier momenteel ook tegenaan.

Zelfs twee punten toevoegen op de kade (of zelfs een punt op de lijn van de veer) zorgt nog steeds voor een stuk omrijden. 

Met tomtom, google via MyRoute en Basecamp gaat het wel goed.

Kan het zijn dat HERE maps denk dat het veer momenteel uit de vaart is? In dat geval zou het kunnen helpen om "Uitschakelen seizoensafsluitingen" aan te vinken in de Toolkit.

Werkt nog steeds niet......met geen mogelijkheid over de pont (Lexkesveer Wageningen) te krijgen.

image

De fenomeen doet zich nu ook voor als de Goolge kaart gekozen wordt. 

Alleen de TomTom kaart neemt de pont. In progamma's zoals Tyre en ITN con worden de veerponten ook vermeden.

De kracht van MRA dat je routes voor Garmin en TomTom min of meer gelijk kunt trekken wordt hierdoor ernstig verminderd. Tenzij je natuurlijk geen veerpont in je route hebt. 

ik herken dit probleem ook ik zie voor garmin nog een oplossing om de route thv de veer verbinding te knippen zodat je op het veer een nieuwe route moet laden.

Om de route te knippen vind ik geen oplossing, de programmeur moet dit zo snel mogelijk zien te verhelpen, ik denk dan dat je veel Garmin gebruikers over de streep kunt trekken om dit verder prachtige programma te gebruiken!

Hier moet ik 30 kilometer omrijden dan kun je beter even wachten op de pont!

Ik had hetzelfde probleem bij het veerpont bij Lottum in Limburg.
Werkt alleen onder de kaart van TomTom.
Een gedegen oplossing is wel gewenst.

Het is mij na veel proberen gelukt in Brakel gelukt om met een Here/Garmin kaart de pont over te steken en tegelijk werd de irritante omweg onmiddellijk verwijderd!

Maar als je bijvoorbeeld een routepunt een millimeter verplaatst zit je weer in de situatie dat de route de pont niet oversteekt en weer een omweg berekend!

Ik denk dan ook dat een routepunt meer waarde moet krijgen om dit op te lossen want ik kom vaker tegen als ik bijvoorbeeld en restaurant aan de route toevoeg dat de Here/Garmin precies daar stopt, en de TomTom nog 100 meter verder gaat, en de Navigation app er nog een complete omweg van maakt vergelijkbaar met de pont! 

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.