Nieuw onderwerp beginnen

Enkele bemerkingen ivm tracken routes met MRA app voor iOS

Vandaag een (zelfgemaakte) route gereden van ± 200 km. Het was de eerste keer dat ik een route ging tracken en daarover heb ik toch enkele bemerkingen... Ik heb geen van mijn bemerkingen hop het forum teruggevonden, als er wel al over geschreven werd, mijn excuses dan.

Bij aanvang van een bestaande route wordt er toch nog gevraagd een naam aan de track te geven. Kan de naam niet gewoon overgenomen worden van de route? Eventueel met de mogelijkheid voor de liefhebbers om hem te wijzigen? Ik had vandaag thuis met enkele motorvrienden afgesproken en bij aankomst bij het startpunt van de route moesten we eventjes stoppen en had ik nog wat administratie in te vullen om de track te kunnen starten, dit terwijl de rest aan de kant van de weg op mij stond te wachten. Tracken vanaf thuis vond ik niet zo’n goede oplossing. Het zou handig zijn om het tracken met enkele klikken op de smartphone te kunnen starten, zonder dat er nog tekst typen aan te pas komt (vooral bij routes die een wat langere naam hebben).

Hetzelfde verhaal wanneer ik tijdens een zeer korte tussenstop snel een foto probeerde aan de track toe te voegen. Ik diende de foto te benoemen, er werd mij gevraagd om eventueel wat uitleg te geven... zaken die op zich wel leuk zijn, maar ook zouden moeten kunnen overgeslagen worden. Dat is nu niet mogelijk (toch zeker niet wat de naam aan de foto geven betreft). Het was gewoon een landschapsfoto, zonder veel meer.

Maar last but not least ben ik mijn track (deels door mijn eigen stomme schuld) halverwege kwijt geraakt. Ik sloot per ongeluk de app MRA (door het venster van de app weg te vegen) en weg was de nog niet voltooide track. Kan er geen optie ingebouwd worden zodat bij het sluiten van de app niet voltooide tracks ergens in wacht worden gezet? Toen ik de app weer opende kon ik enkel opnieuw beginnen met tracken, maar de route was al voor de helft gereden en dat had dus weinig zin.

1 opmerking

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.