Nieuw onderwerp beginnen

Routelijn tonen zonder nummers

Als ik een route wil delen met anderen die geen MRA hebben, stuur ik meestal een plaatje van de route door zodat ze een idee krijgen hoe we gaan rijden. Doordat de routenummers ook getoond worden de routelijn en plaatsen grotendeels verborgen. 

Zou het mogelijk zijn de routepunten uit te schakelen en je enkel de routelijn kunt zien op de kaart? Ik heb nog geen optie gevonden binnen MRA die dit kan.

2 personen vinden dit idee leuk.

Dit is momenteel met een kleine omweg te realiseren: sla de route op als GPX en importeer de GPX weer als track. Dan heb je de "route" zonder tussenpunten.

Bedankt voor je reactie Herko. Volgens mij ben jij ook ontwikkelaar! Ben je ook onderdeel vh MRA ontwikkelteam?

Leuke work-around maar een knopje linksboven in de kaart met 'Verberg Routenummers' is toch iets gebruiksvriendelijker. Het is maar een ideetje!

1 persoon vindt dit leuk

Ik ben inderdaad ontwikkelaar, maar niet bij MRA :)

Ik ben het op zich met je eens dat een 'Verberg Routenummers' mooi zou zijn. Ik heb iets vergelijkbaars gevraagd m.b.t. de PDF-export: het weglaten van tussenstops in de instructies.

Een andere work-around: maak een nieuwe route (lege kaart) en voeg de route (Menu optie links Routes en dan 'toevoegen') toe die je wilt zien.

Ter aanvulling, misschien de 'lege' route opslaan met een naam als 'preview' o.i.d.De getoonde route wordt sowieso niet opgeslagen. Ook handig: door op het gekleurde blokje (standaard rood?) te klikken kun je de kleur aanpassen. Heel handig als je meerdere routes tegelijk wilt weergeven; dat kan dan in verschillende kleuren.

untitled.png
(1.78 MB)

image

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.