Nieuw onderwerp beginnen
Beantwoord

De offline kaarten op de SD kaart installeren ipv gsm geheugen.

Ik begrijp dat we in de test fase zitten dus wie weet.. Maar, gaat de optie komen om kaarten of misschien zelfs de app op de sd kaart te installeren? Een aantal kaarten gaat al snel in de Gb's lopen... of werkt de app online gewoon zonder kaarten te downloaden? Groet Richard.

Beste antwoord

Beste mensen,

Update van zojuist geeft de mogelijkheid om de kaarten op de mobiel te zetten! 

0.3 - 12 september

Let op: na het installeren van deze update moet je offline kaarten opnieuw downloaden.

• Android 4.4+: optie om kaarten op een SD-kaart op te slaan, indien beschikbaar

• Diverse crashes zijn opgelost.

Ik zal deze thread daarom nu sluiten. 

Met vriendelijke groeten, 

Anthony Fens

Customer Support MyRoute-app.

Hier het zelfde ik zou ook graag de optie kaarten op SD zien. Door de beperkte ruimte op het interne geheugen op de meeste android telefoons is downloaden van kaarten met deze grote eigenlijk niet mogelijk. Ik denk dat anders de app Sleen voor de toestellen met 32 GB als je niet te veel andere grote apps hebt of 64 of 128 GB echt geschikt. Ik zelf heb 32 GB intern en daarbij net 2 GB over die gebruikt worden door verschillende apps terwijl de SD 128 GB groot is en mee dan genoeg vrije ruimte heeft.

1 persoon vindt dit leuk
Je kan de app (met kaarten) in android toch gewoon verplaatsen naar de SD kaart. In Android 7 kan de SD kaart zelfs een onderdeel van de totale opslag zijn.
Kan alleen als de sd daarvoor speciaal geforateerd is als interne opslag. Dan is die ook zover ik weet niet meer te ontkoppelen. Kan nu niet de app verplaatsen naar SD. Ik denk niet als ik alleen de gedownloade kaarten verplaats naar SD dit gaat werken.

Als je de "Ontwikkelaarsopties" activeert (even googlen). Heb je de kans (afhankelijk van Android versie) dat je daar kunnen activeren dat Apps op de SD-kaart opgeslagen mogen worden. 

Als je deze optie hebt, kan je de App handmatig naar de SD-kaart verplaatsen

1 persoon vindt dit leuk

Beste allemaal,

Ik heb de suggestie doorgestuurd naar de developers.

Volgens mij is het zo dat het of niet kan of niet mag

Natuurlijk begrijpen wij dat het vervelend is om alles op de interne opslag te moeten plaatsen als u een perfect goed werkend SD-kaartje heeft.

We doen ons best hier iets aan te doen, maar zonder alle details te weten over deze kwestie, geloof ik dat het uit onze handen is.

Ik heb het verzoek op de suggestielijst gezet van de developers. 

Ik zal dit bericht 'open' houden aangezien er tips worden gedeeld door andere gebruikers wat natuurlijk enorm aangemoedigd wordt. 

Anthony Fens

Customer Support MyRoute-app

Bij Android heb je vanaf Marshmallow (Android 6) de mogelijkheid om een aparte SD-kaart toe te voegen aan je interne opslag. Een goed snelle kaart is wel aan te raden.

Ik heb de uitleg van M. Schrijver gevolgd en heb inmiddels de app iig op de sd kaart kunnen zetten. Het is me alleen nog onduidelijk waar de offline kaarten opgeslagen worden omdat bij de te downloaden kaarten alleen mijn gsm geheugen word getoond...
Offline kaarten staan op gsm geheugen ondanks de app op de sd kaart staat.
Antwoord

Beste mensen,

Update van zojuist geeft de mogelijkheid om de kaarten op de mobiel te zetten! 

0.3 - 12 september

Let op: na het installeren van deze update moet je offline kaarten opnieuw downloaden.

• Android 4.4+: optie om kaarten op een SD-kaart op te slaan, indien beschikbaar

• Diverse crashes zijn opgelost.

Ik zal deze thread daarom nu sluiten. 

Anthony Fens

Customer Support MyRoute-app.