Nieuw onderwerp beginnen

de weg kwijt

Beste mensen.

Dank voor de prachtige app, makkelijk in z'n eenvoud.

Maar vanmorgen boodschappen gedaan en dat waren een aantal adressen in Sneek. Dacht een mooie route te maken in de MyRoute app en vervolgens rijden.
De navi. ziet gelijk de route, inladen, voorbereiden en rijden. De blauwe streep, de route staat er duidelijk in, maar de aanwijzigingen wijzen de verkeerde kant op. De route staat aanwijzing staat naar rechts maar linksboven moet ik naar links. Even later blijft de kaart staan, de aanwijzingen gaan wel door en kloppen nu ook (linksboven). Toen stilgestaan en de de app opnieuw opgestart, maakte weinig verschil, wel de aanwijzingen (Linksboven) maar geen kaart. Daarna waren de aanwijzingen ook weg. Was al ter plaatse maar de navi wilde nog steeds de laatste afslag nemen.

Weer de app opnieuw opgestart en dat werkte maar even goed, het duurde meer dan een km. voordat ik de volgende aanwijzing kreeg (linksboven), daarna was alles weg. De app sloot af.

Weer opnieuw opgestart en weer even aanwijzingen, dan weer niet en dan weer wel, kwam met de app wel op het volgende adres.

Bij de rit naar huis was alles goed, de kaart wel goed gevolgd, de aanwijzingen waren correct, en ook na de kruising of minirotonde weer alert en bij de les.

Het was intussen wel droog geworden, regende de hele tijd.

Ook het vierkantje naast de het rode rondje waar de max snelheid in wordt aangegeven loopt achter. Rij 80 km/h maar het vierkantje geeft 28/29 aan.

Rij met een Samsung Galaxi Mini S3 op internet en gps en aan de stroom.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Hartelijke groet.

Jan van der Valk

1 persoon heeft deze vraag

Mini S3 heeft slechts 1GB RAM, dus minder dan de minimumvereiste van 1.5 GB RAM.

Ook de gewone S3 heeft maar 1 GB RAM, bij deze is de kaart verversing ook sterk vertraagd.

Bedankt voor de reactie, maar bedoel je dat de Mini S3 niet echt geschikt is voor deze app?

Dan is het interessant om te weten welke toestellen wel en welke niet echt geschikt zijn.
En vooral welke echt goed zijn voor deze app (en de rest) 

Android 4.4 en minimaal 1,5 GB Ram is het opgegeven vereiste.

Zelfs heb ik een Samsung Xcover 4 gekocht voor navigeren op de motor. Deze heeft een IP68 rating en is daarmee stofdicht, waterdicht, en schokbestendig. Tot nu toe draait MyRoute Navigatie daar lekker op.

Veel je niet te veel geld kwijt en hou je wel van een gokje. Denk dan eens een HomTom HT20 uit China. Ook IP68 met 3 GB ram en 32 GB opslag. Prijs ongeveer 100 euro. Ik heb er al positieve verhalen over gelezen.

De HomTom zie ik bij Aliexpress voor €76,00. Is geen geld.

Maar de recensies zij hier niet bijster positief............

Tja, mijn ervaring met Chinese phones is dat ze een stuk goedkoper zijn dan de reguliere phones hier maar dat ze toch net de verfijning en betrouwbaarheid missen die we hier gewend zijn. Het is het gewoon allemaal net niet. Maar dat is persoonlijk.

Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van de gebruikte Mediatek soc's

Ik heb dan sowieso niet zo veel geluk met met Chinese electronica. Voordeel is wel de kale Android die er op staat. 

Had nog wat ruimte over op de SD kaart, en dus de kaart van Nederland geplaatst. Werkt een stuk beter, soms blijven de aanwijzingen wat achter, of het opstarten van een route moet opnieuw.

Moet maar eens een grotere SD kaart ophalen........:-)

Maar het zijn heldere aanwijzingen en vooral duidelijke kaarten.

Vanmiddag weer de route willen rijden met de off-line kaart. Maar ook nu weer het zelfde liedje, aanwijzingen blijven achter en dan weer de wereldkaart ( o.a. Nigeria) en dan weer de route maar na een 15 km was het gebeurd.

Is nu ook 1,5 GB ram geheugen vereist??
Want dan is de oplossing duidelijk.

Groet Jan

Beste mensen,

Om even terug te komen op alle verschillende berichten in deze post.

Systeemvereisten voor de app kunt u hier vinden: http://ondersteuning.myrouteapp.com/support/solutions/articles/12000033880-systeemvereisten
Ik durf niet met 100% zekerheid te garanderen dat meer RAM geheugen de oplossing is maar het minimale om de app goed werkend te krijgen is 1.5GB RAM.

Onlangs (gisteren geloof ik) is er wel een update gekomen wat ervoor zorgde dat de app wat soepeler loopt. 

Deze update zorgt ervoor dat de telefoon minder 'achterloopt' bijvoorbeeld aangeven dat je 80 km per uur gaat terwijl u in werkelijkheid stilstaat voor een rood stoplicht. 

Voor nieuwe problemen graag een nieuwe post aanmaken! Dit zorgt voor overzicht bij mij en de developers! 

Veel dank voor het melden van alle problemen en suggesties, ik hoop dat u merkt dat we onze uiterste best doen om zoveel mogelijk kinderziektes er direct uit te halen. 

Met vriendelijke groeten,

Anthony Fens

Customer Support MyRoute-app