Nieuw onderwerp beginnen

Eerste indruk en ervaringen

Gisterenavond de applicatie 'Navigation' gedownload en hieronder geef ik mijn eerste indruk, zonder evenwel al effectief met de applicatie de weg op te zijn gegaan (dat is voor de komende weken):

• Installatie van de applicatie verliep zeer vlot, geen problemen vastgesteld.
  • Opstart van de applicatie verliep eveneens zeer goed. Tot nu toe is de applicatie tijdens het opstarten (reeds tientallen keren) nog nooit vastgelopen.
  • De algemene lay-out is best oké, hoewel ik het advies zou geven om de applicatie van Myroute-App en deze van Navigation qua "stijl" meer op elkaar af te stemmen. Ik begrijp dat jullie willen tonen dat het om twee aparte producten gaat, maar dat is inmiddels bij de meeste mensen wel al doorgedrongen. Voor zij die het niet willen verstaan (omwille van de bijkomende € ' s die ze er moeten voor betalen) doet de lay-out er toch niet toe. 
  • Het tabblad 'Navigeren en tracken': Indeling 'zoeken' - 'routes' - 'favorieten' vind ik goed. De routes zou ik wel alfabetisch rangschikken. Het routeoverzicht vind ik goed. De lay-out van het eigenlijke navigatievenster (waar alles om draait) staat nogal vol. Ik zou de bovenste en onderste balken en stuk smaller maken. Zeker wanneer je het beeld in landscape bekijkt blijft er erg weinig kaartmateriaal over. Trouwens zorg er voor dat alles in de applicatie op landscape modus bekeken kan worden. Wat ik ook niet zo prettig vind is dat je steeds automatisch naar je huidige positie gebracht wordt en het dus heel moeilijk is om eens te kijken hoe de route exact loopt. De optie 'route-instellingen wijzigen' is goed. Bij het tracken van een bestaande route moet er alsnog een naam opgegeven worden van de nieuwe tracklog. Gelieve automatisch dezelfde naam van de route te laten verschijnen, eventueel met de mogelijkheid om deze voor het starten van het tracken nog te wijzigen. Als je in het tabblad 'Navigeren en tracken' rechts bovenaan op de navigatiepijl klikt, krijg je de navigatiekaart te zien, maar daar werkt de optie 'start tracking' niet.
  • Het tabblad 'Route plannen': Opnieuw, plaats de routes alfabetisch. Bij het op de plus klikken bovenaan rechts wordt er direct een nieuwe route aangemaakt, maar bij mij worden er dan telkens twee routes in een keer aangemaakt. De instellingen staan in het Engels. Ik zou hier pas de route opslaan als er effectief een naam aan werd gegeven (niet automatisch 'New Route' dus), zorg er dan wel voor dat de naam als eerste opgegeven moet worden zoals nu bij het tracken moet gebeuren. De functie 'Sim' is mij niet geheel duidelijk. Ik krijg een Engelstaige melding met 'Simulation route has been (un)set', maar daar blijft het ook bij. Als ik op de route klik krijg ik geen simulatie te zien wanneer deze geactiveerd werd.
  • Het tabblad 'Gereden tracks': De eerste keer dat je een gereden track opent duurt het erg lang voor deze geladen is. Eens geladen opent die nadien wel snel.
  • Het tabblad 'Offline kaarten': Lay-out is goed, maar onderaan staat er een tekst die eindigt met 'heb je de wereld in je broe...'. Dit komt omdat mijn iPhone op ingezoomde stand staat. Op normale stand staat de tekst er wel volledig op. Het downloaden van de kaarten verliep niet van een leien dakje. De applicatie liep meermaals vast, niettegenstaande er geen andere applicaties geopend waren. Bij het uiteindelijk downloaden van de route ging het relatief goed, maar de balk die aangeeft hoe ver de download is kleurde niet blauw en bleef wit (niettegenstaande de map wel gedownload werd, kreeg ik dus aanvankelijk de indruk dat het downloaden niet lukte). Verder ging het ook mis wanneer je een bepaald land (of regio) download en je gelijktijdig een ander land (of regio) probeert te downloaden. Je krijgt de melding dat er al een download bezig is, maar nadien kan je het ander land (of regio) niet meer downloaden zonder eerst de applicatie volledig af te sluiten. Als je de applicatie niet eerst volledig sluit krijg je de melding dat het land al gedownload wordt, wat echter niet het geval is. In deze optie zitten er dus nog wel enkele bugs!
  • Tabbladen 'Ondersteuning' en 'Informatie': Geen opmerkingen. Dient eigenlijk een beetje als schermvulling en om het geheel wat beter te laten passen. Misschien komen jullie nog op een extra functie en kunnen deze van twee naar één tabblad gebracht worden.
  • Verder kan ik nog zeggen dat de snelheid waarmee de applicatie werkt wel iets beter kan.

Conclusie:

Zonder evenwel al routes met Navigation gereden te hebben kan ik zeggen dat ik blij ben dat de applicatie er eindelijk is. De basis voor een goed product is er, nu moet er op verder gewerkt worden. Haal alle kinderziektes er uit, ontwikkel de applicatie verder en jullie product wordt TOP! Op dit moment ben ik nog niet van plan mijn TomTom Rider 410 in de prullenmand te gooien, maar binnen enkele maanden hoop ik mijn TT niet te veel meer te moeten gebruiken... minstens hoop ik dat het mijn laatste TT was die ik gekocht heb.

Keep up te good work!

Volgende week ga ik er de weg mee op... mijn ervaringen volgen.

Ben gelukkig niet de enige die vind dat layout van het navigatie scherm te vol/druk is.

Overigens de lijst met routes op alfabetische volgorde ben ik weer niet zo'n fan van. Het staat nu op volgorde van maken/wijzigen. Dat vind ik weer goed. Aangezien de meest recente routes meestal de routes zijn, die je als eerste nodig bent (denk aan vakanties). Laat de gebruiker dus de keuze maken

De gebruiker de keuze laten zou nog beter zijn!

Beste Bart DM en M. Schrijver,

Onlangs al uw suggesties op de lijst gezet van de developers (duurde even maar is wel gelukt ;) ).

De developers hebben niet stilgezeten en hebben enkele problemen al opgelost.

Voor de suggesties over de 'drukheid' van het navigatiescherm gaan ze nog even in conclaaf om een goede oplossing te vinden. 

Verder ben ik het met beide eens dat de optie om te kiezen tussen of alfabetisch of meest recent gewoon bij de gebruikers zelf te houden. We gaan het zien in de komende tijd wat eruit is gekomen! 

Heel erg bedankt voor het delen van uw feedback en suggesties. Dit helpt ons enorm in het verbeteren van de app. 

Ook heel erg bedankt voor de aardige woorden over de app, we gaan onze uiterste best doen om ervoor te zorgen dat de app nog beter wordt dan hij nu al is!

Om te voorkomen dat in de reacties andere suggesties worden geplaatst die geen betrekkingen hebben op of aanvullen hebben op deze post, zal ik de post nu sluiten. 

Met vriendelijke groeten,

Anthony Fens

Customer Support  MyRoute-app