Nieuw onderwerp beginnen

Reisverhaal: route-tracklog - route-track

Ik ben een reisverhaal aan het maken en wil graag daarbij plaatjes die bv bij een tracklog horen.

Als ik mijn gpx routes oplaadt als een route-track, hoopte ik deze toe te kunnen voegen als tracklog. Helaas komen deze route-tracks niet voor in de lijst.

Hoe kan ik deze gpx files toch netjes toevoegen als een tracklog file? Of moet ik eerst echt naar Basecamp om te om te zetten naar een track. Want dan werkt het wel....

Penny for your thoughts.

Marten

Je kan een GPX ook als tracklog uploaden naar MyRoute en die kan je dan toevoegen aan je verhaal

Hoi M,

Klopt, alleen krijg dat met deze ene route/track niet voorelkaar.
Ik ga het nog es proberen.

Bedankt.

Je schreef dat het met een track uit Basecamp wel werkt. De enige conclusie die ik dan kan ik trekken is dat gebruikte GPX bestanden alleen maar routes bevatten een geen track. Een route heeft te weinig punten om een betrouwbare tracklog te zijn.

Je kan ook de GPX in MyRoute laden, van de gemaakte route opnieuw een GPX maken en deze weer als tracklog uploaden. De GPX van MyRoute bevat altijd een route en een track

Arggggg......
Hij haalt de Track-log lijst op. Dat is logisch, maar ik verwachtte dat hij alle routes met status Route-Track en Tracklog op zou halen.
Dit is toch heel verwarrend: Tracklog en RouteTrack. Ik heb het al vaker gezegd: een track is een track = een verzameling puntjes kaartonafhankelijk.
Hier (verwarring tracklog en route track) wordt meer over geklaagd en nu trap ik er zelf in, terwijl ik dacht dat ik het wist.
Ga maar na: De knop zegt: Voeg Tracklog toe, maar je kunt ook een Route-Track toevoegen.
Waarom niet gewoon: Voeg Route/Track toe?

Verzoek aan MRA dat proberen op te lossen.

gr Marten 

Wordt inderdaad meer over geklaagd. Echter ik snap hun redenatie wel. Maar logisch of zoals men het gewend is, is het niet

Een tracklog is meestal een zooitje. Het is een log van een route die je gereden hebt. Hierin zitten dus ook alle uitstapjes die eigenlijk niet te bedoeling waren. Zoals een verkeerde afslag nemen en weer terug rijden, de aftakking naar een parkeerplaats of benzinepomp, etc. 

Een Route-Track is eigenlijk de track die bij een gemaakte route hoort die van een derde persoon komt en die je dus al basis voor een nieuwe route kan gebruiken.

Ik ken deze redenering, maar in relatie tot de het reisverslag niet goed. Immers naar de letter vd wet kan je alleen tracklogs laden.

In de bibliotheek kun je ook alleen tracklogs gemaakt via de Mobile App laden. Tja en daar heb je ook niet uitstapjes.

Redenering teveel geredeneerd vanuit angst en keurslijf. ;)

typefout: "ook ndie uitstapjes"

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.