Nieuw onderwerp beginnen

Herberekenen route gaat niet goed (naar vorige waypoint ipv volgende)

Bij het herberekenen van de route, bijvoorbeeld als je een afslag/aanwijzing (bewust) mist wil de app je terugsturen naar het vorige waypoint (waar je al geweest bent), in plaats van naar het volgende waypoint. Daardoor stuurt de app je in een rondje terug naar dat vorige waypoint.

Ergens in de code dus een +1 toevoegen zodat je naar het juiste waypoint wordt geleid.

Dit zie je ook in het route-overzicht als je via het kruisje van navigatie naar route-overzicht gaat ergens in de route. Je huidige locatie is dan moeilijk te vinden (apart onderwerp van gemaakt) maar als je inzoomt op je huidige locatie zie je dat de waypoints in het stuk dat je al gehad hebt oplopen van 1 (startpunt van de route) naar waar je nu bent maar niet verbonden zijn door de blauwe lijn. Je huidige locatie heeft dan ook waypoint nummer 1 maar waypoint nummer 2 is het waypoint wat je net bent gepasseerd waardoor je teruggestuurd wordt naar dat waypoint. dat is ook te zien aan de blauwe navigatielijn. Die loopt daarna wel weer langs alle toekomstige waypoints van de route die netjes in getal oplopen

Helaas geen screenshot van gemaakt en ik kan het thuis niet reproduceren. Dit is in alle iOS versies tot nu toe maar waarschijnlijk ook het geval in de andriod app.

Al met al een klein programmeerfoutje maar met grote gevolgen/irritatie, want een aanwijzing missen, al dan niet bewust is dan zo gebeurt.

Het helpt wel door het teurggaan naar het vorige waypoint te negeren en de route te volgen naar het volgende waypoint en vaak gaat het daarna wel goed.

1 persoon heeft deze vraag

Bovenstaand probleem moet dringend bekeken worden, want het is best irritant. Van zodra het ergens mis gaat, stuurt de navigatie je steeds terug naar het vorig routepunt.

Beste mensen,

Als het goed is, is dit probleem met de knop 'overslaan' verholpen. Excuses voor het ongemak wat dit met zich mee heeft gebracht. Mocht dit nog niet verholpen zijn dan hoor ik dat heel graag en dan kunt u daar gerust even een ticket voor aanmaken. (Over het algemeen de problemen over de navigation app melden via het forum maar dit is een aanzienlijk probleem vandaar dat ik hier een uitzondering voor maak). 

Ik ga de forumpost nu sluiten om te voorkomen dat gebruikers in de reacties suggesties of problemen gaan posten die geen betrekking hebben op deze post. Bedankt voor het uitgebreid doorgeven van het probleem,  het heeft de developers geholpen in het zoeken naar een oplossing. 

Met vriendelijke groeten,

Anthony Fens 

Customer Support MyRoute-app