Nieuw onderwerp beginnen

nieuwe optie punt overslaan werkt nog niet goed

In de bijlage zit een route, gemaakt in mapsource met vijf punten. Het vierde punt ligt op een weg die momneteel in google maps niet bereikbaar is. Ik heb deze route geïmporteerd in MyRouteApp.. Bij het openen kreeg ik natuurlijk een foutmelding.

Het zou prettig zijn als MyRouteApp zou aangeven welk punt (of punten) de foutmelding veroorzaakt.

In dit geval gaat het om punt vier. Ik heb punt vier gemarkeerd om over te slaan via meer opties. Het icoontje kleurt dan oranje. Het zou handig zijn als het routepunt ook van kleur zou veranderen zodat dit punt makkelijk te herkennen is.

Ik verwachtte dat de nieuwe route zou zijn 1-2-3-5 (dus zonder punt 4) maar dat was niet zo. de route werd normaal getekend tot aan punt 3. Daarna werd een rechte lijn getrokken naar punt 4. Punt 5 werd niet bereikt. Nadat ik punt 5 ook gemarkeerd had om over te slaan werd er ook een rechte lijn getrokken van punt 4 naar punt 5.

dus:

1. het zou prettig zijn als MyRouteApp de punten zou aanmerken die problemen veroorzaken bij het berekenen van de route (bv. rood kleueren).

2. het zou fijn zijn als een punt dat gemarkeerd is om overgeslagen te worden ook direct te herkennen is (dus ook oranje kleuren.

3. De herberekende route moet daadwerkelijk ook het gemarkeerde punt overslaan.

Op zich een heel handige en fijne optie maar het werkt helaas nog niet zoals ik het graga zou zien.

gpx
(32 KB)

Ik ben het volledig met je eens dat het zichtbaar moet zijn waar en waarom het fout gaat. 

In jouw voorbeeld heb ik het probleem gevonden.

Ga maar eens naar Google Maps. en zoom maar eens in op de weg die kort langs het IJsselmeer loopt.

Van Hindeloopen naar je eindpunt. Deze weg is afgesloten voor verkeerd en daarom kan er geen route berekend worden. (bij instellingen even de optie verkeer inschakelen)

Deze zelfde problemen komen ook voor met de TomTom en Here kaart.

mooi dat je het probleem van punt 4 hebt gevonden. Maar dat wist ik al . Ik heb de route expres zo gemaakt om het probleem zichtbaar te maken

1. MyRouteApp kan door dit punt geen route maken en geef dus een foutmelding. Het zou mooi zijn als MyRouteApp direct laat zien welk(e) punt(en) de routeberekening onmogelijk maken. Dit bv. door de punten te benoemen in een popup-melding of door het vlaggetje van het punt een andere kleur te geven (rood) of te voorzien van een rood kruis.
Dan is het voor de gebruiker direct duidelijk waar het probleem gezocht moet worden.

2. de nieuwe optie 'punt overslaan'werkt nog niet goed. De originele route is 1-2-3-4-5. Ik zou verwachten dat dit 1-2-3-5 zou worden maar dit blijkt dus niet zo te werken (zie mijn openingsmail)

Ik hoop dat ze het een keer oplossen. Dat probleem wat jij aanhaalt zit er al bijna 2 jaar in, toen men de TomTom kaarten toevoegde.

Dat is tevens het probleem van MyRoute. Er zitten veel leuke dingen in maar verschillende dingen zijn gewoon net niet goed genoeg uitgewerkt.

Ze geven nu de optie om een punt over te slaan als er geen route berekend kan worden maar verzuimen om het aan te geven waarom het niet kan (nagenoeg altijd komt het door de verkeerisnfo).

Ik vind dit zelf ook een hele vervelende. Je hiervoor een extern iets nodig om het probleem te kunnen localiseren. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Mijn mening.:

Als je zowel bij Google Maps en Here kaarten op hun een eigen site, de verkeersinfo in en uit kan schakelen (daarmee ook visueel), zorg er dan voor dat in het MyRoute ook dan.  

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.