Nieuw onderwerp beginnen

Een tracklog starten erg omslachtig

Ik snap die hele tracklog niet. Het is trackLOG. Een log gebruik je om achteraf (onverwachte) dingen terug te kunnen vinden. Dat betekent dat een log ALTIJD draait. Voor mij is dat de essentie van een log. 

Ik maak zelf een route dus waarom zou ik deze ook nog handmatig willen "opnemen". Wat wel gebeurt (zeker in Beta status) dat de app niet doet wat het moet doen en daar kom je onderweg dus achter. En ja dan loopt die opname dus niet. 

Een log zoals de Zumo dit wel doet, is dan de uitkomst. Start de Zumo en het loggen is gestart. Zumo uit en loggen is gestopt. Heeft de gebruiker helemaal geen omkijken meer naar (en zo hoort het). Vanuit die log een route samen is wat lastiger maar daar hebben we MyRoute dan weer voor. Een beetje knippen en plakken en klaar.

Afgezien van het bovenstaande kom ik bij het starten van de log ook een aantal dingen tegen (vooral 1) die ik niet handig vind. Gewoon onhandig.

Je moet eerste tracklog starten (niet handig maar vooruit). 

Dan wordt er een naam gevraagd. Er staat al een naam maar toch. Die kan de software ook zelf verzinnen. Dus die kan er eigenlijk wel uit.

En dan het meest idiote. Je moet dan alsnog het tracken starten. Wie verzint dat????. Ik heb de opdracht toch al gegeven.

Het moet gewoon 1 knop zijn. Start, stop/pause. That's it 

2 personen hebben deze vraag
1 opmerking

Beste M. Schrijver,

De reden dat u de al zelf gemaakte route kunt tracken is vanwege onvoorziene gebeurtenissen tijdens de route. 

Zo kan het zijn dat u een afslag eerder wilt nemen wegens een file die zich voordoet of iets dergelijks. Thuis kunt u dan met behulp van de tracklog de route alsnog gelijktrekken aan elkaar. 

Om ervoor te zorgen dat het tracklog archief van de gebruikers niet helemaal volstroomt met tracklogs die ze niet willen gebruiken hebben wij ervoor gekozen de tracklog apart aan te kunnen zetten. 

Ik begrijp dat u het graag zo wilt zien zoals de Zumo het doet, maar er is een bewuste keuze voor gemaakt dit niet toe doen. Omdat we anders gebruikers krijgen die gaan klagen over de tracklogs die ervoor zorgen dat het archief een chaos is. 

Er wordt om een naam gevraagd omdat mensen deze soms willen aanpassen. We hebben het juist gemakkelijk gemaakt door een default naam al in te vullen als u hier geen behoefte aan hebt.

Ik heb uw suggestie om het allemaal te veranderen naar 1 knop op de lijst gezet van de developers. Maar het gaat simpelweg niet met 1 knop. Zo kan je de track aanvullen met momenten, je kan de tracklog pauzeren als je een pauze inlast en je kan de tracklog voltooien en hiermee dus afronden. 

Ik het forum bericht nu sluiten om ervoor te zorgen dat er geen reacties komen van gebruikers die geen betrekking hebben op het originele bericht. 

Met vriendelijke groeten,

Anthony Fens

Customer Support MyRoute-app