Nieuw onderwerp beginnen

Tips & Tricks, routes splitsen in de praktijk!

Routes splitsen in de praktijk!

Een optie die niet veel wordt gebruikt, maar toch erg handig kan zijn, routes splitsen in MyRoute-app Web. Ik zal dat uitleggen aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Ik mag van mijn gezin in 2018 tien dagen alleen weg met de motor. Deze keer heb ik gekozen om naar Dubrovnik in Kroatië te gaan, deze stad wordt als een van de mooiste steden van de Adriatische kust beschouwd en daarom ook wel de 'Parel van de Adriatische Zee' genoemd. Misschien ben ik al een paar jaar te laat, want door het massatoerisme begint de glans van deze parel al aardig te vervagen.

De eerste dag rijden we naar Graz in Oostenrijk, de tweede dag via Mostar naar Cavtat, in Cavtat ben je met de boot binnen 20 minuten in Dubrovnik. Dit doen we omdat de overnachtingsprijzen in Dubrovnik de laatste jaren enorm zijn gestegen. In Cavtat overnachten we 2 nachten zodat we een volle dag de tijd hebben om Dubrovnik te bezichtigen. Van Cavtat willen we vervolgens in 7 dagen via de mooiste wegen weer naar huis rijden. Na wat research werk via Google hebben we gekozen om de ‘Jadranska magistrala’ te gaan rijden, een magistrale kustweg.

Volgens de routebeschrijving van de ‘Wegenwiki’ en wat kleine aanpassingen ben ik uitgekomen op een route van 630 km die volgens TomTom ongeveer in een kleine 11 uur is te rijden. Maar er is rond deze route zoveel te zien en te beleven dat we gekozen hebben deze magistrale weg in drie dagen te rijden. Aha, en nu komt het, het splitsen van deze route in drie dagen!

imageDe ‘Jadranska magistrala’

We willen overnachten in stadjes of dorpjes langs de route die de moeite waard zijn. Ik begin dus in Google met het zoeken naar de leukste stadjes en dorpjes. Via Kroatie.nl kom ik op het plaatsje Baška Voda, ik plaats daar een routepunt (routelijn verslepen en loslaten, dan verschijnt daar waar je loslaat een routepunt in de routelijn). Ik noem dat routepunt ‘1. Baška Voda’ en geniet nu al als ik de foto’s zie van het plaatsje en de omgeving! Een tweede aanbeveling van de website is het plaatsje Vodice, dit routepunt noem ik ‘2. Vodice’. Nu heb ik 2 plaatsen waar we een leuke overnachtingsplek kunnen vinden en dus de route kunnen splitsen.

Via de ‘Toolkit’ klik ik op ‘Splitsen’,

image

Toolkit > Splitsen

Er verschijnt een lijst met alle routepunten.

image

Lijst met routepunten

Ik scrol naar beneden tot ik het routepunt ‘1. Baška Voda’ zie, ik klik op dat routepunt en aan het streepje zie je dat daar een splitsing is gemaakt.

image

Splitsing 1

Verder naar beneden doe ik hetzelfde met ‘2. Vodice’.

image

Splitsing 2

Nu kun je helemaal naar beneden scrollen en zie je de tekst ‘Aantal nieuwe routes: 3’.

image

Onderaan de lijst

Alles klopt en je kunt op ‘Volgende’ klikken. Er wordt een voorstel gedaan voor de namen van de drie nieuwe routes, je kunt dit zo laten of aanpassen.

image

Drie nieuwe routes

De laatste stap is klikken op de blauwe button ‘Splitsen’. De route is gesplitst in drie delen, je kunt op ‘OK’ klikken en naar ‘Mijn routes’ gaan om de drie route te bekijken.

image

Gesplitst!

Heerlijk om te weten dat je na een dag rijden in een prachtig dorpje of stadje terecht komt. Je kunt van tevoren een overnachting boeken door op het laatste routepunt te klikken en dan op het ‘bed-icoontje’ of net zoals wij gewoon op de bolle fooi terplekke op zoek gaan naar een leuke overnachtingslocatie. We gaan ver voor het hoofdseizoen, dus dat is normaal gesproken geen probleem, ik heb er nu al zin in!

image

Hotel zoeken en reserveren

PS: u kunt reageren op dit artikel en zelf ook thema’s aandragen voor nieuwe artikelen! 

Info MyRoute-app

Korting Tyre gebruikers (lukt het niet, stuur dan een berichtje via dit contactformulier)

MyRoute-app prijzen & informatie

MyRoute-app handleidingen

MyRoute-app instructie video’s

MyRoute-app community

Probeer MyRoute-app Gold 30 dagen gratis

MyRoute-app Navigation voorverkoop actie

MyRoute-app Academy

1 opmerking

Route splitsen werkt helemaal top en is handig te gebruiken om van één mooie grote vakantie route handige dagroute's te maken.

Aanmelden om een reactie te posten