Nieuw onderwerp beginnen

Navigatie app klapt eruit na 1 a 1,5 uur gebruik, reply.

Ik kan mijn originele post niet meer terugvinden hier op het forum! Ik krijg de melding dat deze is verwijderd! Dat is niet netjes van jullie.

Ik heb antwoord op mijn vraag in mijn verwijderde post gekregen van M. Schrijver en wil hierop reageren. Hieronder het bericht:

Dis eigenlijk is de warmte het probleem.

Hoe is de telefoon gemonteerd op de motor? Krijgt deze rijwind koeling?

Door gebruik van GPS wordt een telefoon warm. Constant het scherm aan, wordt het ook niet beter van. Dat zijn 2 dingen waar MyRoute niets aan kan doen. Dan blijven er 2 dingen over:

- Datagebruik. Data binnenhalen kost ook energie. Dus minder data is minder energie

- CPU gebruik door de app zelf. 

Als de makers dit kunnen verminderen zal het vast helpen maar het is maar een paar procenten van de warmteontwikkeling. De meeste warmteontwikkeling komt uit het scherm en GPS zelf.

Bij de huidige temperaturen heeft de telefoon het ook erg lastig tijdens het laden. Soms wordt er helemaal niet geladen. Gewoon omdat de telefoon erg warm wordt. Daarom is rijwindkoeling niet onverstandig, als dit mogelijk is. 

Sommige mensen hebben hun telefoon in de klep van de tanktas of in een ander afgesloten tas zitten waar vrijwel geen rijwind bij komt.

-----------------

Om antwoord te geven op M. Schrijver zijn/haar vraag:

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

De motor zit in een telefoonhoesje op de motor gemonteerd. Ik begrijp dat het een warmteprobleem kan zijn. Nu heb ik, na uw antwoord, een paar x een route via Sygic gereden om te testen of dan de telefoon te warm wordt en uitschakeld. Dit is niet het geval. Bij gebruik van de Navigatie App en Sygic heb ik dataverkeer uit staan en wordt de offline maps gebruikt en is de batterij van de telefoon volgeladen en na 1 uur rijden gekoppeld aan de lader.  Hieruit kan ik concluderen dat de NavigatieApp meer CPU e.d. verbruikt dan Sygic. En daaruit volgt dat de NavigatieApp niet bruikbaar is voor de zomermaanden. Althans voor het gebruik op Nexus 5.

Hopelijk kunnen de ontwikkelaars nog wat aan de performance doen van de app.

Met m'n Samsung Galaxy zelfde probleem, in combinatie met givi smartphone hoes.

Had al tijdens testfase gemerkt dat de telefoon te warm werd.

Voor onze reis naar Sardinie, extra reflectiescherm tussen windscherm en givi tasje geplaatst,  tasje zoveel mogelijk afgekleed met plakband, om zo de warmte te reflecteren in plaats van de absorberen.

Maat voor niets geweest, als de zon op het schermpje zit krijgt tel heel snel warm en schakelt na verloop van tijd uit.

Terug van reis, toch weer een "echte gps " gekocht.

Hi,

Het is spijtig om te horen dat u een negatieve ervaring heeft gehad tijdens het gebruiken van MyRouteApp Navigation.

Ik zal u suggestie dan ook bij de ontwikkelaars kenbaar maken.

Met vriendelijke groet,

Koen Meijering

Customer Support