Nieuw onderwerp beginnen

Offline modus

Helaas nog steeds geen duidelijk antwoord gekregen maar het topic is gesloten. Dus daarom de vraag nog maar een keer.

Het zou MyRoute sieren om nu wel een keer fatsoenlijk te komen.

Waarom zou ik ook Online navigeren als Offline ook gewoon zijn werk doet?

Beste M. Schrijver,

Het is verveld om te horen dat u topic is gesloten zonder een voldoende antwoord.

U kunt er inderdaad voor kiezen om MyRouteApp Navigation offline te gebruiken. Dit heeft echter als nadeel dat u geen gebruik kunt maken van de huidige verkeersomstandigen, hierdoor kan uw aankomsttijd afwijken. Als u dit geen probleem vindt dat heeft de offline versie geen verdere nadelen.

Met vriendelijke groet,

Koen Meijering

Customer Support

Dat je dan geen realtime verkeersinfo hebt, begrijp ik.

Wat dan overblijft is het verschil in dataverbruik. 

Offline is 0 dataverbruik. Online varieert het tussen ongeveer 10 MB tot honderden MB's per dag. Dit verschil is volledig afhankelijk hoe vaak je afwijkt van de van te voren geplande route (in MRA). Hoe vaker afwijken, hoe meer dataverbruik en dat terwijl de kaarten toch offline beschikbaar zijn op mijn telefoon.

Hoe is dit te verklaren?

Beste M. Schrijver,

Begrijp ik u goed als u ook in de offline modus toch nog dataverbruik hebt?

Met vriendelijke groet,

Koen Meijering

Customer Support

Nee, dat begrijp je niet goed.

Offline is er geen dataverbruik.

Online wel maar deze is gewoon fors (tot honderden MB's per dag) en dat kan dus niet alleen verkeersinfo zijn. 

Na wat oplettendheid van een andere gebruiker en mij is gebleken is dat het dataverbruik stijgt naarmate er meer of langer herberekend moet worden. Terwijl de kaarten gewoon op de telefoon staan (dus offline beschikbaar).

Om dit absurde hoge dataverbruik te vermijden, rijd ik dus off-line maar mis ik de verkeersinfo.

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de verkeersinfo niet gemist heb, omdat ik bij on-line navigeren hier nog geen merkbaar profijt van heb gehad.

Vandaar dan ook de vraag. Waarom zou ik On-line navigeren als Off-line dezelfde ervaring biedt zonder het absurd hoge dataverbruik?

Beste M. Schrijver,

In principe is het niet nodig om de online modus te gebruiken als u de verkeersinformatie niet mist. Ik raad u dan ook aan om in uw geval de offline modus te gebruiken.

Daarnaast vermeld ik graag nog even dat wij ook vinden dat de online modus in sommige gevallen veel data verbruikt. We zijn dan ook druk opzoek naar een oplossing hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Koen Meijering

Customer Support