Nieuw onderwerp beginnen

Afwijken van de route geeft problemen

Ik heb dit nieuwe topic aangemaakt ondanks het beschreven probleem vrijwel gelijk is aan het probleem met de haarspeldbochten. 

De oorzaak is anders maar het gevolg niet.

Als ik afwijk van de route gaat de Myroute herberekenen. Dit is logisch. Hoe app reageert niet.

Ik zie dan zo ongeveer iedere 2 sec het voortgangsbalk "Route berekenen" even in het scherm knippen. Tegelijkertijd hoor ik ook iedere 2 seconden een afgekapte audio-aanwijzing.  Ook zie ik geen routelijn in mijn schem

Als ik even stil ga staan (een seconde of 10) herstelt MyRoute zich vanzelf en gaat de app weer verder met navigeren. Er staat dan ook weer routelijn in het scherm,

Als ik niet stop maar gewoon doorrij naar de oorspronkelijke route, zal de app zich zelf weer herstellen en weer doorgaan met navigeren zodra ik weer op de oorspronkelijke route zit. Het navigeren gaat vervolgens weer goed totdat weer afwijk. Dan herhaalt de problematiek zich gewoon weer. 

Dit is behoorlijk irritant. Vooral die afgekapte audio-aanwijizngen

1 persoon heeft deze vraag

Beste M. Schrijver,

Bedankt voor het delen van uw probleem.

Ik heb hier even een ticket van gemaakt om u beter te kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Koen Meijering

Customer Support

1 persoon vindt dit leuk

Gisteravond weer gereden en wederom afgeweken van de route. Het probleem kwam weer naar voren. 

Duidelijk dus geen incidenteel probleem maar komt iedere keer weer terug.

Beste M. Schrijver,

Bedankt voor uw reactie.

Het is een idee om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit lost vaak al veel problemen op.

Met vriendelijke groet,

Koen Meijering

Customer Support

Vandaag ook weer problemen ondervonden met het “hercalculeren”. Vanwege een wegafsluiting moeten afwijken en later weer de route opgepakt maar het systeem blijft “hercalculeren”. Kan dit “hercalculeren” niet uitgezet worden zoals bij een Garmin.

Het herbereken uit kunnen schakelen is een te makkelijke oplossing.

Navigatie is bij uitstek een ding die bedacht is om je te dienen. Wanneer herberekenen uitgeschakeld is, is het dienen dan ook direct weggevallen.

Uit kunnen schakelen is dus in mijn ogen dus geen optie. De software moet juist de andere kant op.

Er valt nog veel te verbeteren. Echt intuïtief is het nog niet en de bediening zelf kan ook nog simpeler.

Om nog even verder te gaan in dit topic.

Ik heb de app volledig verwijderd en de smartphone herstart. De app weer geïnstalleerd.

Ook bij mij is het probleem dan nog steeds aanwezig.

Wat mij ook opviel is wel de heel bijzondere manier hoe het herberekenen werkt. Wellicht staat deze werkwijze wel mede aan de basis van het probleem beschreven in dit topic.

Het lukt me niet om een plaatje  in post te plaatsen. Aangezien er te weinig editing functies te zijn kan ik ook niet gaan "prutsen" om het voor elkaar te krijgen.

Dan het "vage" herberekenen waarvan ik denk dat het met dit probleem te maken heeft.

In het eerste screenshot zie mijn positie waar ik ben en rechts daarvan een groen punt. Dit is het referentiepunt voor het herberekening. 

Dit is het eerste vage. Waarom staat het referentiepunt daar?  En niet op de weg waar ik rij. Dit gedrag komt erg vaak voor.

In het tweede screenshot zie je de situatie zoals was onderweg.

De groene lijn is mijn positie en ik rij richting punt 4 en ik ben ter hoogte van punt 1 (is ook te zien in het eerste screenshot).

Linksonderin zie een gele routelijn (bij punt 7). Dit is de eigenlijke route en daar wil de navigatie dan ook weer naar toe. 

De zwarte route is de verbindingsroute die de navigatie berekend heeft.

Nu mijn theorie:

Punt 1 staat hemelsbreed het dichtst bij mijn werkelijke locatie. Omdat ik aan het rijden ben, raak dus verder verwijderd van punt 1. De navigatie ziet dat en gaan punt 1 verplaatsen en een nieuwe route berekenen. Uiteraard rij ik nog steeds en wordt punt 1 weer verplaatst. Ik kom dus in een "loop" of cirkel terecht totdat mijn werkelijke positie en de route weer samenkomen of dat ik een seconde of 10 (ongeveer) stop. De app hersteld zich en ik kan weer normaal verder rijden.

Ik heb de zelfde problemen, (denk ik). 

Zat in belgie op een stuk weg waar ik 20 km niet meer hoefde af te draaien, en ineens moet ik rechtsaf slaan, of omkeren enz. Gewoon rechtdoor gereden, route herstelde zich maar bleef het hele stuk van 20 km vaker doorzeuren om af te draaien of zo.   Op een gegeven moment maar met google maps naar strategies gezochte punten gezocht en gereden. Dat reed wel relaxed. 

Verder zie ik wel veel potentie in de web en app voor de motorrijder. Routes maken enz werkt goed.

Navigeren kan beter

Aanmelden om een reactie te posten