Nieuw onderwerp beginnen

Sorteervolgorde Evenementen (eerstkomende bovenaan)

Mogelijk heb ik een paar minuten geleden deze ook al ingediend maar ik zie de post niet terug dus ik vrees dat ik op Annuleren heb geklikt ipv Opslaan. Mocht de post er toch al op staan dan kan deze verwijderd worden.

Het is prettiger (en mogelijk logischer voor de mens) dat bij het overzicht van de evenementen van een account het evenement met in de toekomst het dichtste bij vandaag ligt bovenaan staat en het evenement daarna er onder. Nu staat het evenement waarvan de datum omgerekend naar een getal de hoogste waarde heeft bovenaan staat.De evenementen met een startdatum uit het verleden kunnen weer wel met de nieuwste datum bovenaan staan.

Voorbeeld van hoe het nu is waarbij het vandaag 28 oktober 2018 is:

1. Evenement met startdatum 20 juni 2019
  2. Evenement met startdatum 12 mei 2019
  3. Evenement met startdatum 10 januari 2019
  4. Evenement met startdatum 15 november 2018
  5. Evenement met startdatum 18 september 2018
  6. Evenement met startdatum 21 juli 2018

Gewenste volgorde waarbij het vandaag 28 oktober 2018 is:
  1. Evenement met startdatum 15 november 2018
  2. Evenement met startdatum 10 januari 2019
  3. Evenement met startdatum 12 mei 2019
  4. Evenement met startdatum 20 juni 2019
  5. Evenement met startdatum 18 september 2018
  6. Evenement met startdatum 21 juli 2018
Mogelijk dienen evenementen met een datum in het verleden apart worden weergegeven of dat er een duidelijke scheiding is te zien tussen toekomstige en afgelopen evenementen is te zien, zoals :

TOEKOMSTIGE EVENEMENTEN:
  1. Evenement met startdatum 15 november 2018
  2. Evenement met startdatum 10 januari 2019
  3. Evenement met startdatum 12 mei 2019
  4. Evenement met startdatum 20 juni 2019
AFGELOPEN EVENEMENTEN
  1. Evenement met startdatum 18 september 2018
  2. Evenement met startdatum 21 juli 2018

Bovenstaande volgorde is hoe het ook op de meeste websites van bijvoorbeeld Motortourclub wordt weergegeven. Om het aantrekkelijker te maken voor MTC's om hun agenda en routes naar MRA te verplaatsen (potentiële leden!) is dit een zeer welkome optie.

1 persoon vindt dit idee leuk.

Ik zal volgende keer eerst de taalfouten eruit halen voordat ik op "Opslaan" klik :-)

Ik zie net dat de sorteervolgerde in de linkerkolom onder Evenementen exact sorteerd zoals voorgesteld :-)

Daar naar verwijzen had een stuk makkelijker geweest :-)

1 persoon vindt dit leuk
Aanmelden om een reactie te posten