Nieuw onderwerp beginnen

route maken langs kleine weggetjes

Ik ben liefhebber van kleine wegen, mogen onverharde berijdbare wegen bij zijn.

Op de myroute app kan ik met de Tomtom kaart en kronkelige route op hoog, mooie routes maken langs die weggetjes. Ben er al meermaals door verrast.

Het probleem met deze routes is dat niet alle kleine wegen op de kaart staan.  Het middenstuk van die weggetjes ontbreekt nogal eens.  Geen enkele kaart is perfect.  De Here kaart (navigatie app) is daar in mijn streek (België, provincie Antwerpen en Brabant) echt ziek aan.

Mijn werkwijze is : ik zet een routepunt waar het weggetje stopt en ook aan de andere kant waar er meestal ook een stukje doodlopend weggetje is.  De Here kaart berekend wel een omleiding.  Ik zorg ervoor dat op deze omleiding geen routepunt staat.  In de praktijk rij ik rechtdoor en niet de omleiding.  Bij het volgende routepunt aan de andere kant neemt de app de route terug op.  Soms moet ik wel een routepunt laten overslaan.  Elk routepunt moet ik eerst controleren op de Here kaart, punt moet juist staan.

Het wordt moeilijker als in zo’n situatie nog een afslag is. Met meerdere mogelijke afslagen is het niet meer te doen.

In Basecamp kan je in deze situaties een rechte lijn (offroad) tekenen. Zoiets zou wel een mooie hulp zijn.

Ook in myroute app kan je een route met rechte lijnen tekenen (offroad) om een ontbrekend stuk weg te overbruggen.  Maar de navigatie app werkt niet met rechte lijnen en die kan er spaghetti van maken.  Het zou goed zijn als navigatie met die rechte lijnen kan navigeren.  Ook voor het wandelen.

Beste Gommaar,

Dit is vrij gemakkelijk op te lossen. U kunt namelijk routepunten 'over te slaan'. Routepunten overslaan doet u door een routepunt te selecteren en het icoon met drie punten aan te klikken (meer opties), daarna zult u het icoon 'overslaan' zien.

Met vriendelijke groet,

Koen Meijering

Customer Support

Beste Koen

Ik heb thuis een klein testje gedaan over zo'n ontbrekend stukje  weg.

In Myroute-app op de Here kaart en icoon overslaan werkt goed, een mooie rechte lijn tussen 2 punten.  Ik moest wel de punten juist plaatsen anders sluiten de lijnen niet goed aaneen.

Maar de Navigatie app blijft omleiding geven.  Er is geen rechte lijn over het ontbrekend stuk weg.  Of doe ik nog iets verkeerd?

Alvast bedankt.

Mvg 

Gommaar

Een mooie verbetering voor dit probleem is de OSM kaart ,  die is veel gedetailleerder (in mijn streek toch).

Maar de Navigatie app kan daar niet mee werken, spijtig !

Misschien in de toekomst .  Die mogelijkheid is al eens aangegeven in een ander item.

Hoop doet leven

Mijn beste wensen voor de feesten

Gommaar