Nieuw onderwerp beginnen

ontbreken kaartmateriaal

Allereerst, voor jullie allemaal een gezond, mooi en gelukkig 2019!

Ik ben gold member van myrouteapp.

Ik ben onlangs overgegaan van Garmin naar Tomtom op mijn motor.

In Basecamp heb ik in de Franse Alpen een aantal routes die ik wil overzetten naar myrouteapp, om zo in mijn Tomtom te kunnen zetten.

Hierbij constateer ik dat verschillende routes niet mogelijk zijn in Myrouteapp.

Het lijkt erop bij het los bekijken van een sommige passen, welke ik zelf in voorgaande jaren gereden heb, dat deze wegen niet gekend worden door de app en dus geen weg kan berekenen en dus de route niet kan gebruiken n mijn Tomtom.

Met Google streetview kan je zelfs zien, dat het een gewoon verharde weg is.

Wij gaan in dit gebied weer op motorvakantie, en ff omrijden is niet écht een optie, want dat kost per pas al gauw 100 km extra.

Als voorbeeld geef ik:

Col de la Lombarde, op de grens van Frankrijk en Italië.

Vraag:

Hoe kan ik zo’n bestaande route toch omrekenen voor mijn Tomtom rider 550?

Het zou mooi zijn, als jullie me hiermee zouden kunnen helpen.

1 opmerking

Best Eelco,

Bedankt voor uw vraag. Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben. Allereerst kan het zijn dat de kaart waarvan u gebruik maakt de weg als gesloten ziet, dit kan weer verschillende redenen hebben zoals een seizoensgebonden sluiting of zelfs een bug. Daarnaast kan het zijn dat u gebruik maakt van de HERE map, maar het vermijden van seizoensgebonden gesloten wegen niet uit heeft gezet. Dit kunt u gemakkelijk doen via de toolkit (let wel: dit is alleen mogelijk in de HERE kaart). Mocht dit toch niet werken dan raad ik u aan een routepunt te plaatsen aan het begin en aan het einde van de col en de laatstgenoemde 'over te slaan'. Routepunten overslaan doet u gemakkelijk door ze te selecteren, op 'meer opties' te klikken en daarna het 'overslaan icoon te selecteren.

Met vriendelijke groeten,

Koen Meijering

Customer Support