Nieuw onderwerp beginnen
Opgelost

Importeren GPX Tomtom Rider 40

Ik heb een track laten loggen op mijn tomtom rider 40. Die probeer ik te importeren, het uploaden gaat goed 100%  maar vervolgens  blijft de melding in beeld staan :  Even geduld aub. 

Zowel bij een track van 450 km als een kleinere van 92km 

Heb de GPX-en toegevoegd als bijlage. 

gpx
gpx

1 persoon heeft dit probleem

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.

Track uploaden lukt inderdaad niet. Zelfs niet na een nacht wachten.

Vreemd dat een post van 2 jaar terug over het niet werken van de Connector naar de TomTom (in mijn geval de 450), nog steeds van toepassing is. Misleidende interface, die deze indruk wel degelijk wekt. MyDrive weet echt bij x-keer herhaling nog steeds van niets. Samen met wat andere twijfels, ben ik met het maken van een route van 3300 km wel bijna door mijn proefperiode heen, en aarzel echt om een abonnement te nemen....

MyDrive werkt gewoon naar behoren. Gebruik dit wekelijks. Connector gebruik ik nooit kan daar dus ook niets over zeggen.

Belangrijk is dat de gegevens (mail-adres en wachtwoord) die je gebruikt om gegevens naar je MyDrive te sturen ook in je Rider 450 hebt staan en dat je rider via je smartphone ook verbinding heeft met het internet (en dus MyDrive).

Heb hetzelfde met een track van mijn tomtom rider 2 van een rit naar de vogezen afgelopen weekend

De bedoeling is dat een track van meer dan 30.000 trackpunten door MyRoute-app wordt verminderd tot max 30.000 trackpunten, werk aan de winkel dus voor ons.

Kom bij mij de vraag naar boven. Hoe kom je aan meer dan 30.000 routepunten in een route van 450 km. Ik heb eens in mijn tracklog van de Zumo gekeken en daar hebben routes van 250-350 ergens tussen 5000 en 10.000 punten. 

Gefeliciteerd met de release van de beta.

Het geheel ziet er goed en veelbelovend uit.

Ik heb hetzelfde bij een Garmin Zumo 590 gpx bestand.

Succes met de verdere ontwikkeling

Gerco

GPX

Een beschikbaar gestelde GPX track geupload. Zelfde probleemmelding: "Even geduld a.u.b."

Besten,

De bovengenoemde problemen bij het uploaden van een track zouden verholpen moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn hoor ik dat graag.

Houd er rekening mee dat het verwerken van de track enkele seconden kan duren. Dat is een van de redenen waarom er een limiet geldt van 30.000 op het aantal trackpunten dat in het bestand mag zitten.

Met vriendelijke groet,

Daniël Luthra

MyRoute-app

Het is overigens nog niet mogelijk om vanuit de Connector te exporteren naar de TomTom 400. Zodra wij die technische mogelijkheid hebben wordt het beschikbaar gesteld voor alle gebruikers.

Als je hetzelfde GPX bestand upload via "routebestand uploaden" dan gaat het wel goed.

Is inderdaad een fout, maar zo te omzeilen.

De verschillende tracking apparaten hebben verschillende ideeën. Hoe meer trackpunten, hoe nauwkeuriger de track, maar hoe meer stroom en processor verbruik. Ergens moeten we een grens trekken, anders moeten we straks tracks van een miljoen uploaden.

Ik krijg bij mijn grote rit (450km) idd de melding meer dan 30.000 punten. 

Nu is de hamvraag..... hoe kunnen we er voor zorgen dat we de route er toch in krijgen ? 

Of moet ik gewoon niet zeuren, en had ik hier gewoon meerdere tracks van moeten maken.  ? :-P