Nieuw onderwerp beginnen
Gepland

Naamgeving Waypoint.

Nu moet je bij ieder Waypoint eerst een naam opgeven voordat je het waypoint plaatsen kan. Persoonlijk vind ik dit erg vertragend werken.

Ik zou het liever zien dat je de punten achteraf van een juiste naam voorziet.

Ik ken de mogelijkheden van de Riders verder niet maar in geval van de Zumo's zou je kunnen zeggen dat alle niet hernoemde punten automatisch als zachte punten opgeslagen worden of anders gezegd; Punten die alleen van belang zijn voor de vorming van de route. Volgens mij heeft de Rider ook zoiets

Waarom zouden die routepunten een naam moeten hebben?

Automatisch nummeren of een naam automatisch toekennen lijkt mij ook al OK. Eventueel een optie om het dialoogbox uit te schakelen.

Dus snel klik-klik-klik en je hebt al 3 punten....

Routepunten moeten gewoon een naam hebben. Dit is technisch noodzakelijk. Hoe de naam luid doet er niet toe. Op zich is het adres helemaal niet verkeerd. Het heeft ook een controlerende functie op 2 gebieden. 

Allereerst tijdens het maken. Een waypoint zonder adres ligt over het algemeen op een plek waar je niet komen kan met de motor.

Ten tweede tijdens het rijden. Een waypoint met een adres kan je een indicatie geven waar je ongeveer zit op de route.

Mijn uitleg was misschien wat sober. Een routepunt moet natuurlijk een naam hebben. Maar ik bedoelde gewoon dat de app zelf een naam toekent zonder dit te tonen.

Borduur gerust verder over hoe jullie de interface willen zie mbt 'harde' en 'zachte' routepunten. De techniek is achter de schermen al rond, maar we zijn nog aan het bedenken hoe we dat simpel en snel kunnen implementeren zonder dat het vervelend wordt voor gebruikers die niet met gpx files werken.

Ik weet zelf wel hoe ik het hebben wil maar dat is niet zoals veel mensen het willen.

Als het aan mij ligt. Gewoon alle punten als vormingspunten, zodat het apparaat ze niet als verplicht beschouwd.

Dat is ook hoe de gpx route nu wordt geëxporteerd met de MyRoute-app connector.

Dat is prima te doen. Nog mooier is om straks zelf te bepalen of je van sommige vormingspunten met een muisklik harde punten kan maken.

M.i is een nummering al een eerste stap zowel op de planningssoftware als zichtbaar gemaat op de hardware van de TTR400 of de Garmin.

1, 2, 3 is dus een begin

daar een kort woord aan kunnen toevoegen zou nog beter zijn.

bv 

1.

2.

3.

4. KFP ( koffiepauze ) 3de type waypoint, het half-zachte type

5. 

6.

7. PLP ( plaspauze ) 3de type waypoint

8.

9. VPT ( viewpoint ) 3de type waypoint

10. 

11.

12. ETE ( eten ) 3de type waypoint

13.

14. MUS ( museum ) 3de type waypoint

15.

16. BPA ( bergpas ) 3de type waypoint

17.

18. KFP ( koffiepauze ) 3de type waypoint

19.

20. TGR ( trager rijden om landschap te bewonderen ) 3de type waypoint

enzovoort ..

Een route maken en dan achteraf bewerken of verknippen is altijd beter.

Natuurlijk moet de TomTomRider, de Garmin, de Tripy het aankunnen … deze volgen ook niet altijd onze wensen.

Indien tussenbestemmingen niet kunnen, dan moet de routes verknipt worden achteraf.

IK bekijk het altijd vanuit het standpunt „ in groep rijden „ en toch dieren laten passeren op de harde waypoints zodat je de groep toch min of meer bij elkaar houdt en iedereen zijn volgens eigen ritme kan 

rijden.

Een tussenpunt een naam geven is interessant als het ook op je toestel verschijnt :

Vb

- Plaspauze

- Koffie drinken

- Middageten

- Museumbezoek

- Uitzichtpunt 5 min rust 

- enzovoort 

Een nummering in het routeballonnetje komt er op korte termijn aan.

Helaas werkt de nieuwe TomTom Rider 40/400 met gpx óf itn.

Met gpx vervallen de routepunten, de TomTom volgt de track.

Met itn wordt er genavigeerd van routepunt naar routepunt, maar kan dus verschillen van de originele track zoals je hem gepland hebt.

Zelf rij ik via track, dan volg je de route exact zoals bedacht.

In MyRoute-app/Sygic laad ik de routepunten, dan is mijn back-up, maar plan ik ook mijn bezienswaardigheden, dat werkt echt heel goed.

Ballonnetjes krijg nu nummertjes. Dat is uitgevoerd. Wat nu rest is het kunnen weglaten (mag best een optie zijn voor mensen die het liever wel hebben) van het pop-up na het klikken op de kaart. 

Wellicht in een later stadium, heeft nu geen prioriteit.

Eerstkomende implementatie is de poi interface, hopelijk komende week.

De nummering van route punten is super makkelijk maar verstoren wel het overzicht op de route,  aan en uitzetten is dan wenselijk vind ik

Heeft geen prioriteit, route is prima te zien met route ballonnetjes, zeker als je een beetje uitzoomt.

Na het afronden van de eerste ontwikkelingsfase volgt er nog een finetuningsronde, dan kunnen we dit soort dingetjes in orde maken.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.