Nieuw onderwerp beginnen
Opgelost

Exporteren Route naar TomTom Rider 400

Een route uploaded in "Mijn Trips". Vervolgens ge-exporteerd naar TomTom Rider. MyRoute-app connector geeft melding dat de route met succes op de TomTom is geplaatst. TomTom Rider geeft echter in Mijn routes geen opgeslagen routes weer.

Na wat puzzelen de volgende work around gevonden. De route als gpx bestand geupload naar Garmin Basecamp (jawel de gratis software voor GPX bestanden). Daar het routebestand geopend en weggeschreven als track. De track geupload naar MyRoute-app en weggeschreven als itn bestand. Het itn.bestand (en het gpx bestand) via micro SD op TomTom Rider 400 geïmporteerd. Alles werkt. Nu dus ook te beschikken over de voordelen van itn uit een als gpx geïmorteerd trackbestand.

Dat is allemaal veel te ingewikkeld. De nieuwe app zou simpel zijn.

Dus app team verzin iets .

Bij de ( oude ) rider kon je zonder micro sd rechtstreeks routes op tomtom zetten.

Een uitdaging voor het app team.

Ik heb ook een nieuwe tomtom rider 400 maar die valt zwaar tegen t.o.v. de rider pro die ik had.

Ik hoop dat tomtom of Tyre snel wat updates maakt.

Dat micro sd gedoe is van de vorige eeuw !!

Jan, hier kan het app team niet veel aan doen. 

Tomtom moet nog een update uitbrengen waardoor je de USB voor meer kan gebruiken dan opladen alleen.  Dat staat nu gewoon dicht, en daar kan geen enkele app bouwer iets aan doen. 

Behalve de TomTom App Bouwers :-) 

Besten,

Het klopt inderdaad wat Martijn zegt. TomTom biedt ons nog geen mogelijkheid om naar de TomTom Rider 400 te exporteren. Wij zitter er bovenop, zodra het voor ons technisch mogelijk is zullen wij de Connector updaten.

Juist omdat de filosofie van deze app uitstekend past bij de filosofie achter TomTom lijkt het mij verstandig om hele korte communicatielijnen met TomTom te onderhouden. Ik kom van 8 jaar Garmin Zumo gebruik juist met de weloverwogen keuze voor deze combinatie van TomTom Rider met MyRoute-app. TomTom kan zeker terrein winnen als ze naar het MyRoute-app ontwikkelteam luisteren en haar VRIP forumleden. Als dit probleem opgelost is, is er een hele grote groep potentiële overstappers!!!

Dat klopt Anton, we doen ons best bij TomTom, maar we kunnen niets afdwingen. Je kan via MyRoute-app een route zowel als itn als gpx opslaan op je harde schijf. Via Windows Verkenner kun je vervolgens beide bestanden kopiëren naar de SD kaart van de TomTom Rider 400. De tussenweg via Basecamp is niet nodig. In de gpx file van MyRoute-app zit ook de track.

Heb geprobeerd een trip te exporteren middels Exporteren naar Device. ( my route connector) naar TOMTOM 400.

Krijg echter volgend bericht

Export failed

Device could not be found or written to. Please confirm that the device is actually connected and working properly.

If the problem persist, contact us at info@myrouteapp.com.

Alles lijkt goed aangesloten. Middels SD kaart geen problemen al chrijft hu een trip en een track weg ( GPX)

De workaround via sd kaart is niet meer nodig, je kan een route van MyRoute-app opslaan als gpx op je harde schijf en via Windows Verkenner naar je TomTom kopiëren.

Een rechtstreekse export via de connector is nog niet mogelijk, daar zijn we mee bezig.

ben zwaar teleurgesteld! Eerst €24,50 betaald, blij dat ik was dat er een programma was wat Mac compatible was en vervolgens blijkt dat, wanneer ik wil exporteren als voorbereiding van mijn vakantie naar zwitserland, dit NIET mogelijk is!

Allereerst kan ik de connector niet installeren, omdat mijn besturingssysteem OS X een verouderde versie is. Dan maar iemand opgezocht met een vrij nieuwe MAC. En dan blijkt dat ook op deze computer geen export naar de Rider 400 mogelijk is. Wat moet ik hier nu mee?

Beste Nico, bent u teleur gesteld, vraag ik u een supportticket aan te maken met vermelding van ordernummer en IBAN of PayPal account en zullen we het bedrag van € 24.50 direct terug storten. Natuurlijk kan er wel geëxporteerd worden naar de TomTom Rider 40/400, dat kunt u lezen in de desbetreffende topics. Waarschijnlijk vergeet u op 'Importeer routes' te klikken in uw TomTom, daar kunnen wij niets aan doen, zo heeft TomTom het nu eenmaal gemaakt. De connector is inderdaad niet geschikt voor de alleroudste MAC besturingssystemen, dat is ook niet zo raar, deze wordt bijna niet meer gebruikt. Toch maken wij de connector ook voor deze oude besturingssystemen geschikt, dat kan nog een paar weken duren.

Graag zoals gevraagd een support ticket aanmaken, wegens privacy regels kunnen we hier geen bankaccounts met elkaar communiceren.

Goedemiddag,

Er is vandaag een nieuwe versie van de Mac OS X Connector online gezet (v2.5), na flink wat werk is deze nu compatibel met OS X versie 10.8 of hoger. Voorheen was dit versie 10.10 of hoger.

Ik benadruk nogmaals dat het noodzakelijk is om op "Importeer routes" te drukken op de TomTom Rider 400, nadat deze is aangesloten middels USB. Zo niet, zal de computer het apparaat niet kunnen herkennen en gaat het overzetten van de route via de Connector dus ook niet.

Ben ik even blij…..voor die anderen. Ik heb 10.7…...

Dat is jammer Nico, we kijken ook naar 10.7.