Nieuw onderwerp beginnen
Gepland

Tolwegen vermijden

Is de mogelijkheid tolwegen vermijden verdwenen of kan ik die nog ergens vinden

4 personen vinden dit idee leuk.

Dat is toolkit functie waar we niet aan gedacht hebben, staat nu op onze ToDo lijst, bedankt.

Meer nog  : de carpoolstroken en parkings.

Normaal kan je dat in je GPS-toestel instellen.

Maar niemand heeft het volgende nog niet voorzien :

- vermijd industriegebieden

- rijdt langs een kasteel indien dicht bij de route

- rijdt langs waterlopen in de buurt 

- rijdt zoveel mogelijk op onverharde wegen ( offroad )

TTR400 geeft nu al automatisch aan of er tankstations op je route liggen.

Walther

- vermijd industriegebieden opm: is een extra optie

- rijdt langs een kasteel indien dicht bij de route opm mooie aanvuling

- rijdt langs waterlopen in de buurt opm mooie aanvulling

- rijdt zoveel mogelijk op onverharde wegen ( offroad ) opm pm optie in TOMTOM aanwezig en volgens mij planbaar?

Dag Peter,

Bij Tom kun je kiezen om onverharde wegen niet te vermijden, maar niet specifiek kiezen in de eerste plaats naar onverharde wegen.

WAZE heeft twee opties : veel of weinig onverharde wegen toelaten als onderdeel van een normale route.

AWDC, bedankt voor de aanvulling. Ik moet WAZE nog gaan ontdekken in de toekomst.

TomTom heeft nog wat te leren van Waze in verband met het vermijden van files, alleen kan Waze geen routes inladen.

In de nieuwe TomTom kaart in MyRoute-app zit nu diverse vermijd opties, offroad mogelijkheid, kronkelroute en filter hoogte verschil.

Deze kun je exporteren naar je TomTom Rider 400.

TomTom is marktleider in Live Traffic info, wij kunnen dat ook implementeren in onze TomTom kaart.

Alleen kun je het (nog) niet uitzetten, dus je krijgt 'Live' info terwijl je een route aan het plannen bent voor over 2 weken bijvoorbeeld, niet handig op dit moment.

Kan ik in de Myroute app ook snelwegen vermijden en tegelijk ook onverharde wegen vermijden, of moet ik dat in mijn Rider 400 instellen ?

Je kan altijd bepaalde wegen vermijden door jet waypoints of tussenpunten zodanig op te stellen dat ze niet lang de snelweg rijden. Dat is wat oefenen, maar ik doe het al jaren zo. Een in combinatie met instellingen op de TTR400 lijkt dat prima ( maar ik zet er offroad juist wel tussen ).

Hallo Eddy,

Je kan idd maar één optie aanvinken in de toolkit > vermijden.

Dat is een beperking van de TomTom kaart, we kunnen dat helaas niet aanpassen.

Per route zal je moeten kijken wat voor jou het meest belangrijke is om te vermijden.

Maak je bijvoorbeeld een rondrit in de Harz, dan zou ik kiezen voor 'onverharde wegen vermijden'.

Want als je dat niet doet, en je zet een flink aantal routepunten, en je kiest pas op je TomTom voor 'onverharde wegen vermijden' kunnen er op een onverharde weg routepunten staan, je TomTom zal dan zeggen dat er geen route mogelijk is.

Wil je bijvoorbeeld snelwegen én onverharde wegen vermijden, dan zou ik kiezen voor laag niveau kronkelige route en onverhard vermijden.

En zo is er eigenlijk altijd wel een oplossing.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.