Nieuw onderwerp beginnen
Uitgesteld

Voorkeur instelling, Myroute webapp, Mijn account

In de myroute webapplicatie zou ik graag onder Mijn account meerdere mogelijkheden willen hebben op eigenvoorkeuren te kunnen opgeven. Dit zijn de voorkeuren voor:

1. Als ik een nieuwe route open, wordt de gehele kaart geopend, vaak als is een nieuwe route aanmaak werkt ik meestal in hetzelfde gebied. Graag zou ik een instelling kunnen maken voor een op te geven adres, land of GPS coördinaat met een bepaalde zoom percentage.
  2. Graag zou ik willen kunnen instellen als ik inlog op myroute webapp, dat ik op een andere menu-item uit kom b.v. route lab (daar werk ik het meest mee).
  3. Idem als bovenstaand bij het kiezen van mijn route, standaard wordt de tijdlijn geopend, het meest en als eerste werk ik met routes
  4. Onder Routelab, routebestand uploaden, Trackbestand open en onder Start een nieuwe route, wordt standaard geopende met privacymodes openbaar. Graag zou ik mijn eigenvoorkeur wil instellen, voor deze items. Dat ligt ook in de lijn met de Workflow. Eerst privé beginnen als alles klaar is en goed bevonden, dan pas op openbaar of vrienden zetten.
  5. Daarnaast zouden persoonlijke instelling voor type route (rijden, fietsen wandelen) als voor type kaartkeuze ( google, openstreet map, etc) bij het starten van een nieuwe route ook wel wenselijk zijn.

9 personen vinden dit idee leuk.

Voor we met het account met voorkeursinstellingen aan de slag gaan hebben we informatie van meer mensen nodig.

Dit zijn arbeidsintensieve technische aanpassingen en we willen zeker zijn dat het door een breed publiek gedragen wordt.

Dus ik zou zeggen, reageer er maar op los!

Ik kan me in alle gestelde wensen goed vinden. Heeft mijn goedkeur

Nog een aanvulling wat punt 4 en 5 betreft. Bij aan aanmaken van een nieuwe route onder routelab, wordt gevraagd om een routenaam en privacy modus op te geven. In plaats van privacy modus, zou ook kunnen kiezen uit profielnaam. Onder mijn account kunnen je dan meerdere profielnamen vastleggen. Ik het profiel leg je vast, de privacy modus, route type, kaart, en uit welke van deze standaard als eerste profiel wordt getoond bij het aanmaken van een nieuwe route. Een profiellijst onder mijn account zou er bijvoorbeeld er zou uit kunnen zien in de bijgevoegde bijlage.

docx
Ben het  met name met punt 1, eens maar ook 4, en 5. 2 en 3 wat mij betreft nice to have.

Bedankt!

Niets aan te voegen. Helemaal goed. Ik zocht ook al naar een manier om niet steeds opnieuw te hoeven inzoomen naar het gebied waar ik zojuist in gewerkt had (de app "onthoud" dit niet).

Bedankt!

Jammer dat deze wens de status "uitgesteld" heeft (op 26-9-15).

Na een half uurtje rondkijken was ik ook al tegen deze punten aangelopen.

Ik zou de status naar gepland zetten dan wordt de applicatie nog mooier

Alles op zijn tijd, we werken bijvoorbeeld deze week aan een interface voor het gebruiken van bestaande poi's, te beginnen in Europa, en toevoegen van eigen poi's.

Daarna gaan we de TomTom kaart uitbreiden met meer mogelijkheden.

Hierboven staan punten die het geheel mooier maken, maar zijn niet direct noodzakelijk.

Voor mij zouden met name de instelbare privacy modus (routes, tracks, mappen) en de instelbare startpagina een zeer welkome toevoeging zijn.

1 persoon vindt dit leuk

Instelbare start pagina zitten we ook aan te denken, maar in het community denken vinden we het ook fijn als iedereen eerst de activiteiten van anderen zien, anders gaat het ten kost van de interactie, en daar willen we ons juist in onderscheiden.

Begrijp ik, en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn voor wie dat een toegevoegde waarde heeft. Voor mij totaal niet, het interesseert me simpelweg niet. Niet lullig bedoeld.

Geen probleem.

wat ik ook graag wil is dat er met de TT kaart gestart wordt met bv onverhard en snelwegen vermijden

3 personen vinden dit leuk