Nieuw onderwerp beginnen
Uitgesteld

Algemeenheden van een nieuwe gebruiker.

Ik ben nog maar net aan het experimenteren met jullie nieuwe app.

Het ziet er veelbelovend uit, hopelijk kan het op iPad en iPhone gebruikt worden zoals op de computer, t.t.z. dat àlle mogelijkheden voorhanden zijn op alle types toestellen, de computer, de iPad en de iPhone ( Windows ken ik niet .. )

Het vervelende aan Tyre is dat het niet draait op het OS van een Apple Macintosh.

Ik hoop ook dat jullie even leentje buur aan spelen bij onze Duitse collega dewelke veel meer achtergrondkaarten ter beschikking stelt dan ik voorlopig kan nu kan zien op jullie app. Bv alle fietsroutes en wandelroutes. De stafkaarten van CH, D, ...

Ik gebruik nu al jaren www.routeconverter.de om mijn routes te plannen en dat werkt prima zonder teveel poespas. Je ziet er ook de hoogteverschillen onderaan. De tussenpunten zijn iets eenvoudiger te verplaatsen.

Dus speelt leentje buur of werk samen met de Duitse collega.

Ik heb veel routes staan na al die jaren motorrijden, meestal zijn het lussen, zodat je eigenlijk kan inpikken op eender welke plaats zoals TomTom beloofd heeft voor haar volgende OS update van de TTR400.  Het OS van de TTR400 is aan een master update toe, maar kan nu ook volwaardig GPX opladen.

Het eeuwige dispuut tussen GPX en ITN zal blijven bestaan, het grote voordeel van ITN is dat het harde tussenpunten zijn. Dat maakt dat je in een groep motorrijders altijd kan afspreken op harde tussenstop. ( Voorlopig nadeel bij TTR400 is dat je bijna letterlijk over de harde tussenstop moet rijden, zelf al ligt die midden in een lokale tijdelijke kermis ). 

Wat ik me afvraag : hoe ga ik een route exporteren van MyRoute-App naar de TTR400. Meebepaald van een iPhone/iPad direct naar de TTR400 ? Via Bluetooth ? ….

Vandaag neem ik een MacBookAir mee zodat ik nog ter plaatste routes kan ontwikkelen, maar meestal zijn ze allemaal voor de afreis reeds opgemaakt.

Een route zomaar uit je nek kletsen en tracken in het wilde weg leidt meestal niet tot een goed resultaat.

Ik pleit er ook voor bij de gebruiker dat de namen van de routes worden voorafgegaan door het land, de streek, …  zodat je sneller kan zien waar het zich afspeelt.

Een idee aan allen : schrijf naar de Europese commissie en klaag alle providers aan ! Eis de afschaffing van roaming binnen Europa voor elke Europeaan zodat we altijd en overal op een goedkope manier op het 3G/4G netwerk kunnen. Lokale Wifi van hotels zijn dikwijls eindeloos traag en onbruikbaar onderweg.

Export ? Zal men kunnen exporteren naar het Belgische formaat van Tripy ?

Succes ermee.

Mijn natte droom : een onderliggende kaart van Europa waar je offroad kan en mag rijden met de motor.

Dat zijn veel wensen, een aantal daarvan staan ook in onze wensenlijst. 

Wat betreft gpx routes, wij werken aan een interface waarbinnen je zelf kan kiezen tussen zachte routepunten (viapunten) en harde routepunten (bestemmingen).

Dat is niet zo eenvoudig omdat de verschillende systemen ook verschillend omgaan met gpx routes.

Meerdere maps staan op de planning, te starten met TomTom, maar is erg duur, en daarna Michellin.

Dan hebben we voor gemotoriseerd vervoer voldoende, wandelen en fietsen, met bijbehorende maps staan voor volgend jaar op de planning.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.