Nieuw onderwerp beginnen
Uitgesteld

De tijdelijke tussenstop invoegen ! Even stoppen of halt houden ….

Een derde soort tussenpunten : de tijdelijke haltes met een bepaald doel, 

De mogelijkheid om rustpunten, plaspauzes, koffiepauzes, uitzichtpunt, museumbezoek …..in te lassen.

Buiten de de klassieke harde waypoint van ITN en de duizenden zachte waypoints van GPX lanceer ik de idee om eigenhandig een aantal waypoints te herkwalificeren tot tussenstop. Je krijgt dan een bericht op je TTR400 of ander GPS dewelke je meldt te stoppen aan dan de eerstvolgende waypoint. 

Dat moet natuurlijk in samenwerking met de routesoftware gebeuren en de makers van de hardware.

5 personen vinden dit idee leuk.

Dat is een lastige, want de heren van de hardware hebben hun eigen ideeën, maar we gaan het gewoon voorleggen, wie weet. 

Hallo, wat Architect Walther DeCleyn hier aan geeft, word daarmee hetzelfde bedoeld zoals je nu in Tyre kunt aangeven, een routepunt te bezoeken of een bestemming te bezoeken. Deze opties hebben bij mijn TomTom een heel andere werking. Zit dit ook in de planning van Myroute-appweb?

Ik ken Tyre niet want het werkt niet op Mac van Apple.

Maar als ik de rechter balk van de TTR400 bekijk bij een route zie ik automatisch de benzinestations als "fictief" tussenpunt. Interessant dat je weet dat je kan tanken onderweg. 

Als daartoe softwarematig in staat zijn dan zie ik niet in of we geen derde type POI, Waypoint, tussenstop kunnen invoegen om er op te wijzen dat we moeten halt houden.

( Ik geloof dat dit met de allereerste versie van TTR wel kon, maar ik ben niet meer zeker, dat is zo lang geleden )

Mijn oplossing vandaag is dat ik een route van bv 250 km in stukken knip en alzo is de eindbestemming van die route telkens een plaspauze, een koffiepauze, uitzichtpunt, ...

Iedereen moet dus uiteindelijk stoppen op die plaats. Klein nadeel je moet na elke eindbestemming de volgende route opladen.

Maar het werkt .

Met de motor rijden is meer dan alleen van A naar B en terug ! En in ons geval toch graag eens op onverharde wegen rijden, door het bos of door het veld ( waar het toegelaten is ).

Ik zou dit ook toejuichen, mocht dit geïmplementeerd kunnen worden.

Nu ben je inderdaad 'verplicht' je route in stukken te knippen om een tussenstop te maken.....

Wat je weer verplicht om na elke stop een nieuw stuk in te laden in de TTR400.

Kan dit met een ITN route wel, of is dat ook niet te doen?

Met de 'oude itn' bestanden kon je aangeven of een routepunt een bestemming of een tussenpunt was.

Bij een bestemming werd dat aangegeven in je TomTom en daarna werd gevraagd of je de route wilde vervolgen.

Wij gaan dat ook in MyRoute-app weer maken, maar dat geldt helaas niet voor de TomTom Rider 40/400, of je moet ipv de gpx, de itn file exporteren.

We gaan onderzoeken of het technisch mogelijk is om tijdens het maken van je route ook poi's kan toevoegen en die dan samen met je gpx track te exporteren naar je TomTom Rider 40/400.

En misschien kunnen we die poi's ook een geluidje meegeven zodat je hem niet mist.

5 personen vinden dit leuk

Is er hier al een update van?

Heren,

Wat is de status van dit, ik mis dit wel als ik een route track rij. Bij de Rider 5 kon je een itn punt als bestemming kiezen en daarna de route vervolgen.  welke mogelijkheden zijn hier in Myrouute -app in Combi met de TTR 4xx ?

Ik merk bij toevoegen dat deze aan eind van de route toevoegt en niet zo dicht bij mogelijk bij bestaande track, Het is de bedoeling om een koffie/lunch stop toe te voegen en dit rechts op de Rider 4xx te zien , zoals ook de benzine stations te zijn. Uiteraard wanneer een track geladen is.  Ik zie nu als waarschuwing dat nog niet kan voor de TomTom. Wat is een oplossing of wat is mogelijk?

Alles hierboven gelezen. Ik wilde net gaan uitvoeren, maar het poi blijft als laatste bestemming toegevoegd worden. Ik krijg ook de melding dat e.e.a. nog niet werkt bij TT maar wel bij gps toestellen die gpx en poi's aankunnen. Nu maak ik, als TT gebruiker, de route aan in garminmap ivm omzeilen afsluitingen en toch doet het programma niet wat ik wil.

Ter verduidelijking ik ben met een meerdaagse route bezig door Noorwegen. Alle poi's die ik toevoeg zijn benzinepompen waar men verplicht is te tanken ivm reikwijdte. Het is dus van groot belang dat er ook echt bij die pompen gestopt wordt omdat de volgende misschien pas 80km verderop is. Ik heb zoveel mogelijk ervoor gezorgd dat er nu echt van de route afgeweken wordt zodat het duidelijk is dat men moet tanken, maar lukt niet altijd.

Kortom graag hulp! Het is ook mijn plan om de routes als track op-te-slaan en op die manier te publiceren.

1 persoon vindt dit leuk
Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.