Nieuw onderwerp beginnen

Converteren naar Sygic

Beste allemaal.

Omdat je de route ook kunt rijden vanaf de smartphone, maar dan wel met de kaarten van Sygic, is het misschien wel makkelijk dat je de route gelijk kunt opslaan in het formaat wat Sygic gebruikt.

Weet niet of dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet.

Jan van der Valk

2 personen vinden dit idee leuk.

Ja, dat is mogelijk, kies voor 'opslaan als' en dan voor .tar.gz

Als je dan toch een smartphone gebruikt, kijk dan eens naar Osmand, gratis in gebruik

(gelimiteerde kaarten downloads) of voor €6,99 (werelddekking). Dan heb je ook geen restricties meer vwb max aantal routepunten en hij lust gewoon .gpx bestanden. Speel daar eens mee, mij beviel het goed. De enige reden dat ik nu een TT Rider 400 heb is de weersbestendigheid. Als ik een volgende telefoon koop ga ik voor een spatwaterdichte en gaat de TT weer in de verkoop. Maar als je toch alleen maar met mooi weer rijd zou ik dit programma eens een kans geven, succes!

Het voordeel van Sygic is dat je een route in MyRoute-app Web kan maken, deze route in MyRoute-app Mobiel kan openen, en vanuit MyRoute-app de Sygic app kan openen en direct kan navigeren met de gemaakte route.

Dit is technisch met Osmand niet mogelijk, maar we gaan kijken of we een andere oplossing kunnen vinden.

Informatie samenwerking Sygic - MyRoute-app

Osmand is inderdaad niet verschrikkelijk intuitief om mee te werken, maar ik gaf het alleen maar aan dat er alternatieven zijn. Ook de Rider 400 opent niet direct met de route, nietwaar? Osmand is een alternatief, niks meer, niks minder.......

Zoals een andere gebruiker het heeft geprobeerd, toen ik de tip had gegeven om in .tar.gz op te slaan. 

De reactie:

dat lijkt mij niet te kloppen.

.tar.gz is in 'inpak'-formaat dat met name in linux gebruikt wordt in de vergelijkbaar met zip-bestanden.

Ik heb het wel geprobeerd. Het .tar.gz bestand wordt door sygic niet herkend.

Als ik de extensie vervang door .itf wordt het ook niet door sygic herkend (invalid file).

Als ik het bestand uitpak dan krijg ik twee bestanden: route.png  en route.xml. Ook deze bestanden worden niet door sygic herkend.

Als ik dan het bestand route.xml hernomem naar route.itf dan geeft sygic de melding"wrong file version".

Het kan zijn dat route.xml inderdaad een sygic-bestand is maar dan is het wel voor een oudere versie.

Dit werkt dus niet voor mij.

Het verzoek om het sygic-format toe te voegen blijft dus nog staan.

Ja, Daniel gaat er naar kijken.

Is hier inmiddels een oplossing voor? Heb in Duitsland een fietsrondrit uit gezet (38 way points). Sygic geeft melding: " Er kan geen route worden berekend. Andere fout."

Is hier inmiddels een oplossing voor? Heb een fietsrondrit in Duitsland uitgezet (38 way points). Sigic geeft volgende melding; " Er kan geen route worden berekend. Andere fout".

Sygic gebruikt de TomTom kaart.

Dus voor een correcte route is het belangrijk de TomTom kaart in MyRoute-app te maken en de routepunten precies op de weg te plaatsen.

Verder kan Sygic android maximaal 47 routepunten verwerken en Sygic iOS maximaal 48 routepunten.

Voor Sygic android is het verder belangrijk 2 eindpunten te plaatsen, anders ziet Sygic het laatste punt niet.

Ik heb met ITN converter een route geconverteerd naar het .itf formaat. In G:\Sygic\Res\itinerary geplaatst. (G: = Android SD-drive letter). Dat werd door Sygic keurig ingelezen. Ik heb er alleen nog niet daadwerkelijk mee gereden. Het zou wel handig zijn als ook dit formaat door MyRouteApp werd ondersteund. Ook omdat je op deze manier meerdere routes (reisdagen) zonder internet in je smartphone kan laden. 

Inmiddels heb ik daadwerkelijk met Sygic gereden, met de door ITN converter geconverteerde route. een kleine 80 km. Wat mij betreft werkt de app. prima. Ik begrijp alleen niet waarom de instructies voor de laatste lettergreep worden afgebroken. Het laatste stuk ben ik bewust verkeerd gereden en ook dat werd goed opgepakt. Waypoints verwijderen geen probleem. De route is openbaar (Test Sygic). Wel lijkt mijn tracking hierdoor gestopt. Daarvoor heb ik een ticket aangemaakt. 

Enige tijd geleden heb ik in Spanje een aantal keren met Sygic op pad geweest. Het haalt het net niet bij de TomTom, maar het is zeker wel bruikbaar. De gesproken opdrachten worden bij mijn nieuwe telefoon nog nauwelijks afgebroken. Alleen jammer dat Sygic het laatste waypoint niet heeft onthouden als je opnieuw moet opstarten. Dan is het even vogelen met waypoints weghalen. De telefoon zit nu samen met een powerbank in een  SW-Motech Navi tas Pro. Spiegelt iets te veel en de telefoon is niet meer zo handig te gebruiken om even een foto te nemen enz.  Ik heb met ITN converter een aantal routes geconverteerd naar het .itf formaat. In \Sygic\Res\itinerary geplaatst (even zoeken, afhankelijk van Android versie). Ze staan dan onder favorieten. Zonder nog afhankelijk te zijn van internet gewoon rijden. Desnoods dagen lang! Helemaal niet gek voor € 19.99 voor heel Europa. Het tracken wil bij mij samen met Sygic maar niet lukken. Voor foto’s en tracken gebruik ik nu mijn oude telefoon, hoeft die niet op de schroot. Fijn zou het zijn als het .itf formaat door MyRouteApp zou worden ondersteund of (heel nieuwsgierig) dat de eigen navigatie app voor het nieuwe seizoen gereed zou zijn.

Sygic = TomTom, zelfde kaart, zelfde routecalculatie. 

Helaas een bug bij route import, laatste routepunt verdwijnt bij Android, hebben het bij Sygic meermalen aangegeven.

Oplossing is twee eindpunten....

Vanaf april 2017 heeft MyRoute-app zijn eigen navigatie app (als het goed is).

Beste Michel,

Ik blijf zeer nieuwsgierig naar de My-Route app navigatie. En in april zijn de kriebels weer op het hoogtepunt...

Echter mijn opmerking was niet zo bedoeld. Ik heb zeer succesvol met Sygic getoerd, nadat ik in 1 keer alle routes in de vorm van het .itf formaat in mijn telefoon had gekopieerd. En niet via MyRouteapp Sygic had gestart. Helaas kan ik niet "Opslaan als" *.itf (het Sygic formaat), zodat ik met de "concurrentie" moet converteren.

Het vooraf invoeren van routes maakt mij onafhankelijk van internet. Ook als ik onderweg opnieuw moet starten.