Nieuw onderwerp beginnen

Een track als basis voor een route

Nu lijkt het erop dat het gebruiken van een track als route, de nieuwe "way to go" aan het worden is.

Echter, als ik een track, van een wat oudere, of gedownloade route, upload naar MyRoute-app, dan moet ik daar éérst een route van maken, voordat ik deze op mijn Navigator V (sorry) kan zetten.

Prima.

Maar als ik dat doe, dan wordt de route toch behoorlijk anders dan de Track.

Eigenlijk, nog steeds het TomTom probleem.

Terwijl ik dacht, dat dit, met de komst van MyRoute-app, wel opgelost zou zijn.

Doe ik nou iets helemaal verkeerd? of zie ik iets gigantisch over het hoofd?

Ik heb er behoorlijk naar gezocht, maar kom er vooralsnog niet achter.

Voor de rest:

Ga alsjeblieft zo door, want dit is zóveel mooier en leuker dan dat Basecamp.

Dat klopt enigszins, we zijn bezig om dit te verbeteren door meer routepunten te plaatsen.

Ook willen we dat je direct de track kan exporteren, zonder dat je er eerst een route van moet maken.

We hopen dat voor het einde van dit jaar klaar te hebben.

Een onderliggende (eerder genoemde) wens komt hier ook naar boven. Graag de mogelijkheid kunnen hebben om zowel het origineel als de herberekende route/track over ellkaar heen kunnen hebben liggen. Hierdoor zijn afwijkingen door het herberekenen direct te zien en kan je dit corrigeren.

Ja, die staat, is nog niet zo eenvoudig, technisch gezien.

We zijn deze optie aan het onderzoeken, wat vind je daar van?

1.

Een track kan straks:

- gebruikt worden als route

- toegevoegd worden aan eigen track collectie

2.

Wanneer de track (uit eigen track collectie) bekeken wordt staat er een "Opslaan als" knop om de track direct als GPX op te slaan naar de harde schijf.

3.

In de routebewerker staat links een nieuw blok onder "routepunten" en "favorieten" genaamd "Tracks". Het nieuwe blok bevat een lijst met alle tracks uit de eigen track collectie. Door te klikken op een track verschijnt deze als lijn in de kaart tijdens het bewerken van de route.

Optie 3 ziet er goed uit. Die andere 2 kan ik wat moeilijk plaatsen. Wellicht als ik de uitvoering er van zie dat ik er meer van kan zeggen.

We gaan wat uitproberen, soms moet je het gewoon doen, achteraf kun je pas bepalen of het echt goed werkt.

Hoi Michel,
Ik ben ook aan het spelen geweest en ik denk dat de opsomming die jij maakt met de punten 1, 2 en 3 een mooie aanvulling zijn.
Door in 1 een track te gebruiken als route kan de track best nog wel veranderen. Er worden dan automatisch veel routepunten geplaatst waarvan je er veel kunt weggooien als je de route wilt aanpassen/ veranderen t.o.v. de track.
Door dan in 3 op de betreffende track te klikken kun je ze mooi over elkaar zien.

Heb nog een bijkomende vraag: Kan een route later ook via Myroute-App als track opgeslagen en/of geladen worden ?

Ons systeem maakt geen onderscheid tussen tracks en routes.

Dus als je een route maakt met routepunten en opslaat of exporteert als gpx bestand, dan zit de track in het gpx bestand.

Ik snap even iets niet. Van Mr Gps hebben we het advies gekregen om zoveel mogelijk tracks te gebruiken omdat je dan niet alle routepunten hoeft aan te tikken, en nu gaan jullie de tracks weer als routes omzetten, is het dan geregeld dat als een routepunt iets naast de weg staat we niet telkens naar dat punt teruggeleid worden. Of nogmaals : snap ik het soms niet ?

Dat is een technisch verhaal.

Op dit moment is de blauwe lijn van een track alleen maar een blauwe lijn, dus geen track en geen route, alleen een tekening.

Je maakt er pas echt een route van als je klik op 'Gebruik als route'.

Het systeem zet dan automatisch routepunten neer op de blauwe lijn.

Voor de zekerheid routepunten even nalopen.

Dat kan technisch nog niet anders omdat zonder routepunten er geen berekening plaatsvindt van de route.

Met exporteren wordt er een gpx file geëxporteerd.

Afhankelijk van het soort navigatiesysteem kun je vervolgens via de track of via routepunten navigeren, die zitten namelijk allebei in het gpx bestand.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Kijk anders ook even via Ondersteuning > Handleiding webapplicatie > Activiteiten.

Gaat in Basecamp (Garmin) eigenlijk op een vergelijkbare wijze. 

Je kan daar wel een track importeren en als track bewerken maar een track bewerken is zeer bewerkelijk (vanwege de enorme hoeveelheid punten). Een track omzetten naar een route en dan bewerken, is in Basecamp ook de beste optie. 

Correct en daarom werd ik gek van Basecamp. Ik vond het zo'n naar programma en vooral toen ik een TomTom gekocht heb ben ik tyre gaan gebruiken. En dan elke keer die vervelende fouten in Basecamp. Ik kreeg een nieuwe pc en heb het niet eens meer geinstalleerd en was op zoek naar wat anders. En dat heb ik nu gevonden. Nu hier aan wennen en hopen op mooie routes van anderen. En als ik het dan onder de knie heb zal ik ook mijn routes wel delen.

Bedankt voor de toevoeging.

We zijn nu bezig met het creëren van de mogelijk om de blauwe 'track lijn' als overlay over een route te leggen.

Zo kun je controleren of de route klopt met de track.

Moet eind december klaar zijn.

Hoe ver staan jullie met deze optie. 

Zou een erg prettige optie zijn om oude routes/track bij te kunnen werken naar het huidige kaartmateriaal. 

We hopen dit in januari te kunnen implementeren.

Op dit moment zijn we bezig met een workaround voor gesloten bergpassen, zowel Here (Garmin), TomTom als Google Maps bieden hierin geen oplossing.