Nieuw onderwerp beginnen

Automatisch RoutePunten plaatsen

Hallo Michel en Team,

Met het zetten van hooguit 4 á 5 routepunten kun je een leuke route maken middels de optie 'Kronkelige route' in de TomTom kaart. Is het mogelijk dat de overige routepunten, 45 maximaal (45 - 'handmatige gezette RP'), automatisch kunnen worden verdeeld over de route zodat het een compleet geheel vormt.

Nu moet ik handmatig de overige routepunten plaatsen op de voorgestelde 'routelijn' zodat bij het starten van Tyre de geplande wegen ook daadwerkelijk worden opgepakt en dat Tyre zo min als mogelijk haar eigen keuze maakt.

Met vriendelijke groet,

Bert Hovenkamp

Hallo Bert,

We werken op dit moment aan de 'uitbreid' functie in de TomTom kaart.

Als het een beetje meezit, aanstaan de zondag klaar.

Wel een vraagje, waarom heb je zoveel routepunten nodig, een TomTom Rider 40/400 heeft voldoende aan de gpx track, of heb je een andere TomTom, of heb je een voorkeur voor itn routes?

En waarom zou je Tyre nog gebruiken? MyRoute-app kan (bijna) alles wat Tyre ook kan en meer en sneller...

Begrijp me niet verkeerd hoor, we hebben Tyre zelf gemaakt en het blijft een fijn programma, maar we vinden MyRoute-app nu toch echt wel fijner werken.

Hoi Michel,

Sorry, ik heb mij vergist in een aantal benamingen. Ik maak volledig gebruik van de MyRoute-app (werkt perfect), wat ik precies bedoel is het volgende:

Ik gebruik als navigatie-app Sygic. Deze kan maximaal 48 routepunten handelen per route.

De optie 'TomTom' kaart met als Toolkit 'Kronkelige routes' creëert met het plaatsen van enkele RP's hele leuke weggetjes in bijvoorbeeld Drenthe :). Door het plaatsen van die enkele RP's, volgt Sygic jammer genoeg een geheel eigen route. Wel logisch natuurlijk maar in dit geval niet wenselijk.

Als de route (in voorbereiding) middels het plaatsen van enkele RP's naar tevredenheid is samengesteld, zou het handig zijn dat de overige RP's, na bevestiging, evenredig over de route worden verdeeld. Hierdoor geef je, in mijn geval, navigatie-app Sygic minder keuzevrijheid. Door het te maximaliseren tot bijvoorbeeld 45 RP's heb je als gebruiker nog drie RP's tot je beschikking voor eventuele finetuning.

Ik begrijp dat mijn idee deels toegespitst is op Sygic m.b.t. 45 RP's. Om de webapplicatie algemeen te houden, kan de gebruiker de route natuurlijk altijd persoonlijk opdelen mocht het aantal RP's de betreffende maximum overstijgen.

Met vriendelijke groet,

Bert Hovenkamp

Oké, nu begrijp ik je.

Die uitbreid functie gaat komen, in Google Maps zit die al in de toolkit, in de TomTom kaart asl het een beetje meezet eind volgende week.

Toevallig net in een ander topic, mijn manier van routes maken gedeeld:

Zo maak ik in korte tijd een mooie en nauwkeurige route in MyRoute-app WEB!

1. Ik bepaal eerst het land en regio, in dit voorbeeld de Harz (Duitsland).
2. Vervolgens zoek ik via Internet de bezienswaardigheden die ik niet wil missen (bijvoorbeeld Grensmuseum, centrum Stolberg, Rappode stuwdam). 
3. Daarna zet ik routepunten vlakbij betreffende bezienswaardigheden en controleer via satelliet weergave, omdat ik meestal op reis ga met de TomTom Rider 400 gebruik ik de TomTom kaart.
4. Via het ‘bed icoontje’ in de routepunt pop-up kijk ik of er een leuk hotel in de buurt is, ik boek het hotel en plaats ook daar een routepunt die ik controleer, bijvoorbeeld via OpenStreetMap.
5. Ik versleep de routelijnen tussen de routepunten naar de meest kronkelige wegen in de buurt.
6. Dan breid ik het aantal routepunten uit met de 'routepunten uitbreid functie' (nu nog alleen in Google Maps, maar die komt binnenkort ook in de TomTom kaart).
7. Het aantal routepunten hou ik op 48, ik zet toch de track over in de TomTom, dus de route is 100% hetzelfde als dat je ziet op de kaart in je PC, Sygic kan max 48 routepunten lezen, Sygic gebruik ik als back-up en voor de bezienswaardigheden.
8. Ik controleer voor de zekerheid de routepunten door ze een voor een helemaal in te zoomen.
9. Zo kun je in korte tijd een leuke route maken langs verschillende bezienswaardigheden, en je hotel is ook al geboekt.

Zie hieronder de gemaakte route met routepunten, de gereden en met MyRoute-app Mobiel getrackte route met foto's en beschrijving (momenten). Je ziet een extra rondje in het midden boven, dat was een wegomlegging, dat kan onderweg altijd gebeuren.

VEEL PLEZIER!

png
png

1 persoon vindt dit leuk

Helemaal top Michel.

Ik had de 'uitbreiding' functie niet gezien in Google Maps. Maar ja, dit bedoel ik dus.

Klein vraagje: Als er veranderen c.q. wijzigingen plaatsvinden in de 'MyRoute-app WEB', wordt dit ergens gepubliceerd of bekendgemaakt?

Bedankt voor je antwoord, aanpassing en de tip om een route te genereren. 

Met vriendelijke groet,

Bert Hovenkamp

We maken nog een 'changelog' in de ondersteuningspagina.

1 persoon vindt dit leuk

Ik zie in je voorbeeld nummers in de waypoints staan i.p.v namen. Is dit automatisch (beta) of heb je ze zelf er in gezet.

Nee, dit is Daniel aan het maken, gaat al goed, alleen als je de volgorde veranderd wordt de nummering niet niet correct meegenomen.

Als dat werkt komt het voor iedereen beschikbaar.

Hallo Michel,

Is het ook mogelijk om bij een route punt voor tomtom een bel signaal aan toe te voegen, zoals je dit ook in tyre pro kunt doen. Zodat je bijv. 250 mtr van te voren bij dat route punt een bel signaal krijgt.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.