Nieuw onderwerp beginnen
Opgelost

Route exporteren naar andere Tom Tom

Is het via de connector ook mogelijk een in my-route app aangemaakte kronkelroute naar een Tom Tom Go 51 te exporteren? Of wordt enkel de Rider 40/400 ondersteund?

Helaas ondersteunen op dit moment alleen de TomTom Riders de import van routepunten.

Omdat ik met een cabrio rij heb ik me ondertussen een TomTom 5000 aangeschaft.

Samen me de nieuwe softwareupdate is het nu mogelijk GPX-bestanden in te laden.

Kan het zijn dat het hierdoor nu toch mogelijk is in my-route app aangemaakte kronkelroutes naar de Tom Tom Go 5000 te exporteren?

Je zou het kunnen proberen, wij hebben het niet getest.

De workaround is opslaan op je harde schijf en dan via MyDirive naar je TomTom 5000.

We gaan kijken of we er iets mee kunnen doen.

Dat zou goed nieuws zijn! Ik gebruik nu Garmin maar heb toch de voorkeur voor TomTom, maar die kunnen tegenwoordig geen routes importeren, maar nu blijkbaar toch weer wel met GPX format!

Via MyDrive is het in ieder geval mogelijk, dus: Route maken in MyRoute-app opslaan als GPX op je harde schijf en dan via MyDrive naar je TomTom 5000.

Zou dit dan ook werken op de Tom Tom 6100?

Is volgens mijn nieuwe model toch, zo ja, dan zou dat moeten lukken.

Neem deze week contact op met TomTom, ze hadden eind vorige week ons de benodigde informatie beloofd, maar nog niks ontvangen....

Michel, je schreef "Helaas ondersteunen op dit moment alleen de TomTom Riders de import van routepunten.".
Ik denk dat sommige oudere TT's met een routeplanner dat wel kunnen; ik denk dan bv aan de oudere TT-One. Die heeft een routeplanner en die accepteert ook zonder meer routes die gemaakt zijn met TYRE.

Ik weet de context niet, maar ik schreef in ieder geval de waarheid, op dit moment kunnen alleen de TomTom Riders overweg met routepunten.

Ah, hier is sprake van een misverstand tussen ons vermoed ik.
Als je bedoelt met "op dit moment" de huidige generatie TomToms dan heb je gelijk.

Ik bedoelde echter TomToms die in het verleden gemaakt zijn en die beschikken over een reisplanner; die toestellen kunnen "gewoon" routes aan met meerdere routepunten (48 meen ik uit het hoofd). Nogal wat gebruikers vonden het jammer dat de reisplanner uit de huidige toestellen van TomTom verdwenen is. De oudere TomTom One is zo'n toestel (type met SD-slot wel te verstaan) dat routes aankan met max. 48 routepunten.
Ik heb in de bijlage  een foto van mijn TomTom One met een in Myroute gemaakte route op het scherm.
Je ziet dat door sommige oudere TomToms je potentiele klantenbestand nog wat groter is dan je wellicht vermoedde :-)

JPG

Ja, we kennen ze, zijn nog prima apparaten.

Kunnen we ook een route exporteren vanuit een Samsung Tab S2 naar en TomTom Raider 5 via de usb verbinding?
Ik wilde via mijn samsung s7 route naar mijn Tom Tom je van sturen...uk moest een connector downloaden en dan op exporteren drukken...de connector downloaden is gelukt. Maar kan niet op exporteren klikken. Wat doe ik fout? Groetjes Karin
Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.