Nieuw onderwerp beginnen

Nieuw: fietsroutes maken en navigeren via MyRoute-app Navigation!

Al lange tijd wordt er via dit forum geklaagd over de functionaliteit van MRA Navigation als fietsrouteplanner. Naar mijn idee is dit grotendeels te wijten aan het gebrek aan fietsroutes in de HERE kaarten. Er is nu een check via de OpenCycleMap toegevoegd (gold). Daarmee zijn er nog steeds onvoldoende fietspaden in de navigatielayer aanwezig. Getuige de bijlage. Zie ik iets over het hoofd of is MRA Naviation als fietsnavigatie pas bruikbaar als ook de OSM kaarten in de Navigation app zijn te gebruiken.

Groet,

Adrie Brouwer

image

1 persoon heeft deze vraag

Beste Adrie,

Bedankt voor uw analyse. Dit is inderdaad een van de oorzaken dat Navigation soms nog problemen voor fietser oplevert. Wij zijn ten alle tijden opzoek naar mogelijkheden om Navigation te verbeteren voor fietsers. Echter, de eerste priotiteit ligt momenteel bij het kompleet feilloos laten werken van Navigation met de HERE kaart.

Met vriendelijke groet,

Koen

Customer Support

Als fervent mountainbiker en off-the-road motorrijder, is mijn conclusie dus, heb ik niks aan Navigation. Ik kan op de pc met kaart van OSM keurig een route maken over zandpaden. Maar rijden met Navigation lukt dan niet, omdat die zandpaden niet in de HERE-kaart zitten. Zie ik dat goed?

Ik loop ook tegen dit probleem aan en probeer nu de route gemaakt in met de OpenStreetMap te exporteren naar de app OsmAnd. Die app is wat vergevinggezinder en gaat goed om met .gpx bestanden.

Ondertussen blijf ik ook het web afstruinen naar een goede fiets navi app die zelf gemaakte routes kan importeren. 

Ik kan nog prima uit de voeten met mijn gps-apparaten van Garmin. Voor de motor heb ik de GPSMap276cx, voor de fiets/mtb de Oregon600 en voor het wandelen de Etrex30. Op alle apparaten gebruik ik kaarten van OpenStreetMap of Freizeitkarte. Ik was alleen nieuwsgierig geworden naar MyRouteApp naar aanleiding van ervaringen op een motorforum. En, wie weet, gaat zo'n Garmin-gps een keer kapot en dan zou je met je telefoon uit de voeten kunnen, was de gedachte. Dat valt dus tegen, omdat ik er niet mee off-the-road kan navigeren. Voorlopig blijf ik hier in Europa daarom mijn Garmins maar gebruiken. Voor een rondreis echter met een camper deze zomer door West-Canada is het systeem wel prima geschikt. Ik kan hier alle dagroutes al invoeren en straks in Canada, met de telefoon op het dashboard, de routes gaan rijden.

HW93.jpg
(304 KB)

Het blijft natuurlijk de vraag of MRA de OSM (eventueel tegen meerprijs) gaat implementeren en wanneer dit is gepland. Dit is met name fijn voor mensen die inmiddels overwegen om toch maar een aparte fietsnavigatie aan te schaffen.

Aanmelden om een reactie te posten