Nieuw onderwerp beginnen

Scherm gaat uit na een 30-60 minuten

Ik heb een Samsung s9+ en als ik navigeer dan sluit na een minuut of 40 (schat ik) het scherm. De applicatie pauzeert, schermvergrendeling gaat aan een even later het scherm dus gewoon op zwart. Hoe kan dit? Normale instelling voor de telefoon is na 2 minuten inactiviteit, dus dat negeert ie wel zoals een navigatie app zou moeten doen.

2 personen hebben deze vraag

Heb een Samsung s8 met hetzelfde probleem. Na ongeveer een uur sluit de app en gaat in de pauze.

Zelfde probleem, ik heb een S9 ook

Ik gebruik de app CarHome ultra, een betaalde app uit de playstore. Daarmee heb je een eenvoudig en overzichtelijk scherm op je toestel met die app's die je gebruikt tijdens het motorrijden. 

Je kan oa instellen met deze app, dat je de display aan laat staan. 

Bij instellingen op je toestel kun je ook nog kiezen voor: Smart lock/ vertrouwde apparaten,  kan je bv instellen dat je met je bluetooth headset in de buurt, de telefoon ontgrendeld blijft.

Ondanks dat gaat mijn telefoon toch zo'n twee keer per dag uit, ik blijf zoeken naar een oplossing.

Laatste instelling die ik heb aangepast:

Ik heb nu bij instellingen van MRA navigatie, uitgezet, dat de navigatie app gaat pauzeren als het scherm wordt uitgezet. Weet nog niet of dit gaat helpen.

Een aanvulling op mijn vorige bericht. 

De vorige keer genoemde instelling in de MRA navigatie app werkt voor genoemde probleem, toestel ging toch nog één keer uit gisteren gedurende een toer van ca 5 uur. Wel bleef MRA navigatie op de achtergrond actief.

Ik was nog wel vergeten te melden, dat ik ook de volgende instelling van mijn toestel heb aangepast:

Ga naar instellingen, helemaal naar onder kies ontwikkelaarsopties, kiezen voor Stand-by, scherm gaat nooit uit tijdens het opladen.

Maar dan toch gaat het scherm één á twee keer uit gedurende een hele dag.

Wie heeft nog een suggestie?

Als het scherm op zwart gaat, betekent dat Android gedetecteerd heeft dat er in feite geen activitieit is.

In mijn opinie is dit een 100% probleem van MRA navigatie. Deze stopt er blijkbaar mee op een gegeven moment.

Aanmelden om een reactie te posten