Nieuw onderwerp beginnen
Gepland

'bewerking ongedaan maken' in routelab

In het routelab zou het fijn zijn om een aantal laatste bewerkingen ongedaan te kunnen maken. Nu een aantal keer per ongeluk verkeerde routepunt verwijderd. Dan kan ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Ook zou het fijn zijn om meerdere routepunten tegelijk te kunnen selecteren en bijvoorbeeld verwijderen.

14 personen vinden dit idee leuk.

Is er al iets meer bekend over de undo knop ? tzt is een beetje vaag en ik mis de undo knop toch redelijk vaak bij het maken en optimaliseren van routes/tracks. Verder prima app !!

5 personen vinden dit leuk

Undo is geen makkelijke functie, dus gaat nog even duren, maar wel dit jaar.

2 personen vinden dit leuk

Het zou een erg nuttige toevoeging zijn. In Base Camp gebruik ik de undo knop regelmatig vooral bij het aanpassen van een bestaande route. Hier mis 'm echt. 

1 persoon vindt dit leuk
Het is nu bijna einde December, al iets meer bekend ??

1 persoon vindt dit leuk

Het staat op de lijst.

1 persoon vindt dit leuk

Ik heb een idee om dit te verbeteren:

Meestal heb ik de undo nodig als ik routes bekijk en er doorheen blader.

bij het bekijken/zoomen etc. maak ik dan per ongeluk een punt aan als ik op de kaart klik.(vooral op de tablet of smartphone)

Die waypoint komt er meteen bij. Dat is op zich goed. Je wilt niet bij elke punt een extra vraag van "wil je een punt toevoegen?" dat zou weer erg hinderlijk werken.

Wat misschien wel goed zou werken, als er een update/save/cancel knop bij komt.

Je kan de kaart in eerste instantie alleen bekijken (niet wijzigen) en moet je op update klikken om te wijzigen. op dat moment kan je (achter de schermen) een backup maken van de route.

Als je je wijzigingen wilt bewaren, klik je op save.

klik je op cancel, dan ga je terug naar de kopie van voor de update.

Ik mis deze functie, vaak maak ik bewust wijzigingen in een route, om te kijken of het leuk is,of iets anders te proberen, en als het niks is, sla ik het niet op.

Dit is is eigenlijk geen undo functie, maar een update/save.

1 persoon vindt dit leuk
Eindelijk gelukt, top werk ! Alles bij elkaar een super app !!! Thnx

1 persoon vindt dit leuk

In Tyre kun je de reeds gemaakte route aanpassen door te `dubbelklikken` op de route ( de weg), en vervolgens de route "VERSLEPEN".

Dit is superhandig !

Terwijl je de route versleept hou je de rechtermuisknop ingedrukt tot je "het-nieuwe-routepunt"wilt plaatsen.

Het fijne hiervan is dat je bij iedere beweging die je doet ziet hoe de route er op dat moment uit zal zien.

Stel je hebt een route gemaakt die langs een rivier loopt MAAR de route had achteraf gezien nog dichterbij de rivier kunnen lopen zodat je alle mooie dijkweggetjes ( inclusief erg fijne motorbochtjes) had gehad, dan zet je op de reeds geselecteerde weg een nieuw routepunt ( dubbelklik met de muis), hou de rechtermuisknop ingedrukt en SLEEP de route naar een punt op de dijkweggetjes. (Daar wilde je eigenlijk nog liever rijden !).

Bevestig het punt en zie meteen hoe de "ROUTE-OMLEGGING" nu loopt.

Op deze eenvoudige manier heb je in je reeds bestaande/ voltooide route, een mooier stuk aangebracht.

Mijn vraag is dan ook: " Kan dit ( het slepen van een bestaande route ) ook in MyRoute-app ?

Groeten van Bram. 

Dit lijkt mij ook een goed idee, ik loop vaak tegen hetzelfde probleem op. 

Is tie der al?

Klopt het dat er maar 1 actie ongedaan gemaakt kan worden?

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.

Beste Tineke, 

Ik kan de laatste 2 acties ongedaan maken. 

Groeten

ja hoor, dat gaat hetzelfde als in Tyre, gewoon de route slepen waar je hem hebben wilt, er ontstaat meteen een nieuw waypoint op die plek.