Nieuw onderwerp beginnen

Meerdere Rondritten berekenen

Fiets navigaties kennen de mogelijkheid om vanaf je huidige positie een rondrit te laten berekenen. Er worden dan 3 rondritten berekend en daar kies je er 1 uit of je laat weer nieuwe berekenen

De gebruiker kan de volgende dingen aangeven als criterium:

- De richting

- Tijdsduur of afstand

Tevens kunnen de hoogteprofielen bekeken worden en daar je keuze op baseren.

Is het een bovenstaande ook mogelijk te maken binnen MyRoute. Weet niet of ik er zelf veel gebruik van ga maken maar vind het gewoon mooie functionaliteit van de fiets navigaties. Lijkt me voor motorrijders ook handig.

Beste M. Schrijver,

Wellicht begrijp ik nog niet helemaal precies wat u bedoelt. Waarschijnlijk is de volgende opsomming just stating the obvious maar: U heeft het volgens mij over de mobiele app toch? En u heeft het over een systeem in de mobiele app waarbij er 3 routes 'random' worden gemaakt? 

Als u dit bedoelt dan lijkt mij dat een leuke implementatie. Het mooie is dat deze functie eigenlijk op dit moment niet te doen is omdat de navigatie op de telefoon via Sygic (extern) gaat en hierdoor het lastig is een route te berekenen extern die ook nog een keer: Sygic ready moet zijn, in 3 fout en specificaties moet beschikken. Laat het nou net zo zijn dat wij in de afgelopen maanden bezig zijn geweest met onze eigen navigatie app voor onze gebruikers op de telefoon. Na de implementatie van onze navigatie app is er precies de juiste ruimte voor een dergelijk feature. Maar ik heb uw suggestie correct begrepen? 

Met vriendelijke groet,

Christian Orie

Customer Support

De gevraagde functie zou zowel in de mobiele versie als de webversie kunnen.

Je staat ergens (mobiel) of je geeft een punt op (web versie). 

Vervolgens geef je:

- Een richting op (klik op de kaart)/scherm waar je ongeveer rijden wil en de routes worden dan binnen een denkbeeldige ruimte van 90 graden van de gekozen richting berekend.

- Een afstand of tijd dat de route lang mag zijn (een van beide dus een keuze voor de gebruiker)

- Hoe veel de route mag kronkelen. 

- Of je veel of weinig hoogteverschillen wil.

Met deze 4 gegevens gaat de MyRoute aan de gang om 3 voorstellen voor een rondrit te maken.

De gebruiker kan dan van de 3 voorstellen de:

- vorm bekijken

- De reistijd of afstand (wat er gekozen is)

- Hoogteprofiel

- Tevens inzoomen om de gekozen wegen te bekijken.

Daarna een route accepteren of 3 nieuwe laten berekenen. Of de functie afbreken.

UIteraard moeten snelwegen vermeden worden.

Naast gebruik van de TomTom kaart maakt dit MyRoute uniek. Zover ik weet is er geen ander programma die dit biedt. De Mio navigatiessystemen en Garmin Edge Touring bieden dit al wel voor de Fiets.

De functionaliteit past heel goed binnen het idee van de Spannende Route van de Rider 4*0. Alleen heeft TomTom verzuimt om deze functionaliteit er in te zetten.

Bedankt voor uw uitleg! 
Ik kan mij een dergelijke implementatie goed inbeelden. Wellicht is het handig om een dergelijke functionaliteit te intergreren met een nieuw systeem wat wij binnekort invoeren. Dit systeem maakt het mogelijk om meerdere routes tegelijkertijd te maken, en ook in één .gpx bestand te exporteren. Hierdoor kan de gebruiker nog meer flexibiliteit ervaren. Verder (met dank aan uw heldere uitleg) kan ik mij ook al inbeelden hoe een dergelijke functie praktisch haalbaar is binnen MyRoute-app web. 

Het is wel een kwestie waarbij het team een inschatting moet maken over hoeveel gebruikers deze functie zullen gebruiken. Als het een heel klein deel is dan wordt er een investeringsafweging gedaan. Echter vind ik (en u gaf dit ook al aan) een echt uniek iets, wat andere routeplanners niet in zulke mate voortbrengen. 

Hij staat genoteerd en ben benieuwd hoe ons team zal reageren. Hartelijk dank :)!

Ik had dezelfde vraag, omdat Tyre die functie heeft:

Hallo,

In Tyre is er de rondrit functie. Beetje out of date en mag van mij wel meer naar de Spannende Route toe van TT (kleinere weggetje pakken), maar toch hij is er. 

Zijn er ook plannen om in MyRoute app een rondrit functionaliteit te maken:

Ik ben hier in yyy, geef mij een rondrit van xxx kilometer, kronkel catergorie 2 

Alvast dank. gr Marten 

-------------------------------------------

Dus maar even aansluiten in dit draadje ;) 

Status? 

Een rondrit is zeker in de planning. Persoonlijk vind ik het echter geen prioriteit hebben omdat je met kronkelige route optie in 3 muisklikken een mooie rondrit kan maken.

Het gaat ook niet zozeer om een mooie rondrit zonder meer, maar om een mooie rondrit op basis van een rondrijtijd of rondrijafstand...

Kurviger kan het ook, op basis van afstand en globale richting (aan te geven als 0 - 360 graden t.o.v. startpunt).

Een rondrit op basis van tijd zou helemaal mooi zijn. Vooral in een omgeving waar je niet al te bekend bent (vakantie-adres etc.).

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.