Nieuw onderwerp beginnen

Alleen een Track in de GPX via MyDrive

Als ik een gemaakte Route in MyRoute via MyDrive naar de Rider stuur, zit er alleen een track in en geen route. Dit was eerder wel zo.

Als ik de route opsla als GPX, heb ik wel een route en een track.

Weten jullie hier iets van?

Bij mij zijn de "Route" en de "Track" die ik in MyDrive en op m'n TomTom zie identiek (was eerder al zo en nu nog steeds zo als ik een GPX exporteer vanuit MyRoute-app en weer importeer in MyDrive.

Het is dus dubbelop, ik krijg geen echte "Route" met tussenpunten o.i.d. Ik vind de huidige situatie een verbetering t.o.v. hoe het was.

Als een route goed gemaakt is, zijn de Route en Track inderdaad identiek. Helaas zit er een raar ding in de software van de Rider waardoor deze bij gebruik van een Track heel gekke dingen kan gaan doen. De Route zal in dit geval vaak een helpende hand zijn.

Ik heb inmiddels ontdekt dat MyDrive geen routes ondersteunt. Hij maakt dus direct een track van de route in de GPX die je upload. Wil je een échte route, dan moet je de route opslaan als ITN en via een SD-kaartje (of via USB, afhankelijk van wat je systeem aankan) op je TomTom zetten.

Een vraagje aan M. Schrijver: wat bedoel je met heel gekke dingen? Ik dacht dat een Track de voorkeur had boven een échte route? Ik reed tot voor kort met een Rider II en ben nu overgestapt naar een 410. Ik kan dus nog wel gewoon een ITN's laden? Als ik met de Rider II een routepunt mis, blijft hij mij steeds terug sturen naar het gemiste punt; is dat met een Track anders? Word ik dan altijd weer naar de juister route gestuurd?

Er zit een soort van bug in de TomTom kaart en/of Rider. De wegen die op de TomTomkaart met stippen zijn aangeduid, wordt door de Rider meestal genegeerd, terwijl er wel een route over kan maken.

Als je een echte track gebruikt (GPX Track) en je hebt toevallig zo'n weg in de route zitten, kan je hele vreemde route afwijkingen krijgen. Dit komt door de grote hoeveelheid punten in een track. Gebruik je een GPX Route over zo'n weg, dan is er ook een afwijking maar deze is dan meestal minder vreemd van vorm. Dit heeft er puur mee te maken dat een Route minder punten bevat dan een track.

Google maar eens op "Boxtel Case" of "Boxtel bug". Er zijn pagina's vol geschreven op het motor-forum over dit probleem.

Gek genoeg (of misschien ook niet) heb je hier met ITN geen last van. Het bekende gedrag van ITN is nog gewoon in de Rider 40/42/400/410/420/450 aanwezig.

Bij een track kan je inderdaad gerust van de geplande route afwijken, de Rider brengt weer terug.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.