Nieuw onderwerp beginnen

Stabiliteitsproblemen en fouten in de app

Gisteren een route van ± 500 km gereden.
Traject: Gent – rondrit in de Belgische Ardennen – Gent.

De werkelijke route begon pas in de Ardennen, maar voor mijn eigen gemak had ik t.h.v. mijn vertrekpunt (Gent) een routepunt bijgeplaatst, alsook t.h.v. mijn aankomstpunt (terug Gent). Om het systeem helemaal te kunnen testen plaatste ik ook twee routepunten (één voor de heenreis en één voor de terugreis) aan de woning van twee “meerijders”.

Zo goed als direct liep het fout.
Na het selecteren van de route begon de navigatie zelf te rijden… terwijl ik nog niet op de motor zat.
Na een paar keer de app. terug af te sluiten en opnieuw op te starten lukte het plots wel.

Onderweg van Gent naar de Ardennen ging het opnieuw serieus fout.
Om de één of andere reden stuurde de navigatie mij voortdurend terug richting Gent… tot op enkele kilometers van mijn derde routepunt (eerste punt in de Ardennen dus). Ik heb dus bijna 200 km gereden met een navigatie die mij elke afslag rechtsomkeer wilde laten maken terug richting Gent.

Eens in de Ardennen aangekomen kwamen we vrij snel uit op een tijdelijke verkeerssituatie waardoor er geen doorgang mogelijk was. Het herberekenen van de route verliep veel te traag. Gelukkig kon de TomTom het direct overnemen, anders was het serieus in de soep gelopen.

Eens de navigatie de draad terug had opgepikt (na enkele lange minuten) sloeg de app. uit (zonder reden), om daarna terug op te starten… MAAR volgens de app. reed ik plots op de autosnelweg… (wat uiteraard niet het geval was).
Ik heb de app. nog een tiental minuten laten doen, maar ik bleef zogezegd op de snelweg rijden… geen idee waarnaartoe…

Ik heb de app. dan maar afgesloten… om toch een beetje van de route te kunnen genieten. De track (die ik ook lopen had) was dus onvolledig en niet correct…

Als het dus fout loopt met de navigatie is de track ook voor de vuilbak.

Mijn TomTom heeft het werk verder gezet… tot het begon te regen en die vol met water liep :-(. Ook zij hebben een mailtje van mij gekregen.

Het was dus geen ideale situatie gisteren. Door het weer zijn we noodgedwongen terug naar huis moeten rijden.

Eens in Gent aangekomen heb ik de app. nog eens geopend en gewoon een adres ingegeven, waar de app. mij WEL perfect naartoe navigeerde.

Dus concreet: routes met routepunten kan het systeem volgens mij nog niet aan. Naar een ingegeven adres navigeren lukt prima, alleen het herberekenen van de route verloopt hierbij véél te traag.

Een positieve noot is wel dat je met de app. een beter zicht hebt op de aankomende bochten/wegsituatie dan met de TomTom.

Ik schrijf mijn bevindingen hier niet om het product af te breken. Ik ben een believer en hoop op die manier dat jullie het product verder kunnen finetunen.

1 persoon heeft deze vraag

Hier ook hetzelfde. Navigatie loopt gewoon door als je stilstaat en geeft verkeerde GPS positie aan bij rijden van ingeladen route.
Ik denk een mogelijke oorzaak gevonden te hebben. Als je de app afsluit terwijl die nog aan het navigeren is, dan gaat het bij het opnieuw opstarten van de app mis en begint hij vanzelf te rijden terwijl je in werkelijkheid stil staat. Zelfs uren na het "foutief" sluiten van de app... Dit doet zich ook voor als de app tijdens het navigeren zichzelf sluit en opnieuw opstart. De zelfrijdende route correct stoppen, nadien de app volledig (correct, vanuit het beginscherm dus) afsluiten en opnieuw opstarten brengt soelaas ...

Beste Bart DM,

Enorm bedankt met het delen van uw uitgebreide verslag. 

Ik begrijp volkomen dat u uw bevindingen niet deelt met de intentie het product af te breken, wij zijn zelfs heel erg blij met uw bevindingen. 

De developers zijn dag in dag uit bezig om de app in orde te maken. Ik zal nu even punt voor punt ingaan op uw bevindingen. 

"Zo goed als direct liep het fout. 

Na het selecteren van de route begon de navigatie zelf te rijden… terwijl ik nog niet op de motor zat.
Na een paar keer de app. terug af te sluiten en opnieuw op te starten lukte het plots wel."
De developers zijn op de hoogte van dit probleem en zijn druk met het vinden van een oplossing. 
Uw bevinding: 
Ik denk een mogelijke oorzaak gevonden te hebben. Als je de app afsluit terwijl die nog aan het navigeren is, dan gaat het bij het opnieuw opstarten van de app mis en begint hij vanzelf te rijden terwijl je in werkelijkheid stil staat. Heb ik doorgegeven! 

Om de één of andere reden stuurde de navigatie mij voortdurend terug richting Gent… tot op enkele kilometers van mijn derde routepunt (eerste punt in de Ardennen dus). Ik heb dus bijna 200 km gereden met een navigatie die mij elke afslag rechtsomkeer wilde laten maken terug richting Gent.
Het kan zijn dat de Navigatie dacht dat u een routepunt gemist had en hem daardoor perse terug wilde sturen. Als het goed is moet de optie 'overslaan' hier een oplossing bieden. Zodra u merkt dat de route u terug probeert te sturen kunt u klikken op 'overslaan' en dan zal de route weer naar het volgende routepunt navigeren.

Het herberekenen van de route verliep veel te traag. 
Ook hier zijn de developers van op de hoogte en werken ze aan een oplossing. 

Eens de navigatie de draad terug had opgepikt (na enkele lange minuten) sloeg de app. uit (zonder reden), om daarna terug op te starten… MAAR volgens de app. reed ik plots op de autosnelweg… (wat uiteraard niet het geval was).Dit probleem heb ik meegestuurd met het eerste probleem, ik vermoed dat er een verband is geweest. Zoals u ook al aangaf in uw tweede reactie. 

Nogmaals enorm bedankt voor het delen van uw bevindingen, we hebben er erg veel aan! 

Met vriendelijke groeten,

Anthony Fens
Customer Support MyRoute-app