Nieuw onderwerp beginnen

Toch nog effe status Openbaar op Folder en Route/Track

Hoi,

Ik ben even aan het experimenteren en kom er niet helemaal uit. Ik wil graag routes delen via de mail of via een link op een websites. 

De routes staan in een Folder (handig, structuur) en ik heb deze folder op Openbaar gezet en uiteraard ook de route. 

Maar als ik als test de route naar mijzelf mail moet ik toch inloggen om de route te kunnen downloaden.

-> MAW de ontvanger moet in het bezit zijn van een MRA account. Klopt dit? 

-> En maakt het iets uit of de Openbare route dan in een folder Prive of Openbaar staat?

Alvast dank, Marten  

Iedereen die iets in MRA wil doen moet inderdaad een account hebben. Het basis account is echter gewoon gratis.

Je deelt de route en niet de folder. Echter als je binnen MRA op zoek gaat naar een gebruiker en klikt op die gebruiker, krijg je alles routes, tracks, etc te zien die de gebruiker als openbaar heeft staan.

Even verder lezend (oa ontstaan-artikel Tyre -> MRA) denk ik:

Vraag 1: Ja, de ontvanger moet in het bezit zijn van een account

Vraag 2: De status van de Folder maakt niet uit? Waarom zou je dan een folder een bepaalde status geven? 

Aha: je kunt een folder delen. 

Dan komt meteen vraag 3: Welke routes zie je dan? Alle, of alleen met status Openbaar? 

gr Marten 

Ik ga ervan uit alleen de openbare (wat heeft prive anders voor nut) maar er zal waarschijnlijk wel een vraag komen bij het delen dat er dingen op prive staan en of je die ook naar openbaar wil zetten.

Even getest: Men zit alleen de routes die openstaan staan. Er komt geen melding bij het openbaar zetten en delen van de folder link. 

Op zich prima deze manier: kun je aan de ene structuur in je verzameling aanbrengen en als je de folders op Openbaar zet bepaalde routes delen. 

Routes die status Openbaar hebben kun je onafhankelijk van de status van de folder delen. 

gr Marten 

We kunnen niet quoten hier? Of wellicht een IE probleempje. 

Anyway, zoals Schrijver zegt: Zoek je op een persoon, dan vind je zijn routes die hij Openbaar heeft gezet. Maar ik heb structuur aangebracht middels folders. Dan ziet men die routes niet. Dat is logisch (ook getest). 

Houd je de folders op Prive, dan kun je heel nauwkeurig routes delen met personen die een MRA account hebben. 
En het echte werk (beschikbaar stellen van routes) doe je via Evenementen of Groepen. 

Reisverhalen moet ik nog uitzoeken. Maar ik verwacht daar dezelfde logica: routes die Openbaar staan kun je als bezoeker zien en bewaren, prive routes alleen het plaatje. 

gr Marten 

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.