Nieuw onderwerp beginnen

Overzichtelijke routetabel genereren

Regelmatig stippel ik wat meerdaagse tochten uit en dat doe ik naar alle tevredenheid in MRA. Daarnaast hou ik dan vaak in Excel wat additionele info bij m.b.t. het kunnen afsnijden/skippen van de route, POI's en activiteiten. Deze 2 in sync houden wind ik altijd irritant, want 1 routepunt er bij of eraf en de routenummers komen niet meer overeen.

Aangezien ik best handig ben met software heb ik voor mezelf een tooltje geschreven om vanuit MRA een mooie routetabel te genereren, incl. wat additionele info (waarmee je dan ook kan gaan rekenen).

Hier zitten vast net zulke route fanaten als ik, dus vandaar dat ik hem ook maar even online heb gezet.

Lijkt in eerste instantie wat complex, vandaar dat volgens mij een mooie uitbreiding zou zijn van MRA... (of een makkelijkere export, want de csv doet het niet of is zonder rijden en km's

https://www.bumabuma.nl/motorroutes-routetabel.php 

Resultaat als attachment!

NB. Wil de soucecode wel delen aan de developers van MRA

pdf

1 persoon heeft deze vraag

geprobeerd en mag direct geïmplementeerd worden.

tevens de notitie meenemen.

heb je mooi een uitdraai van je vakantie plan.

Inmiddels uitgebreid met 'tankstations'. Handig voor 'remote area's want hij berekent ook automatisch de afstanden tussen de tankstations... 

In MRA bestaat al de POI functie, dus tankstation en activiteit (met een duur) zouden wel gemakkelijk toe te voegen moeten zijn. Afsnijden is een grotere uitdaging voor de programmeurs om te implementeren ;-)

Mooie start zou echter al een beter download zijn. Jammer dat de csv al niet werkt... (bug)

Aanmelden om een reactie te posten