Nieuw onderwerp beginnen
Gepland

Meerdere routes tegelijk op verschillenden lagen.

Als architect werk ik ook met verschillenden lagen ( layers ) of klasses in mijn tekenprogramma.

Waar wil in naartoe ?

Als ik routes plan voor een vakantie ergens in Piemonte, een hotel in bv Ivrea (IT).

Ik wil 8 routes plannen, maar ik wil vermijden om al teveel op dezelfde wegen te rijden, tenzij de noodzakelijke terugweg naar mijn hotel of camping.

MyRouteApp zou verschillende transparante lagen kunnen voorzien waar je elke route afzonderlijk kan inladen per laag. 

Je ziet je reeds aangemaakte routes tegelijk over elkaar heen ( liefst in een ander kleurtje of ander type lijnstuk ).

Op een nieuwe „actieve” laag of layer maakt je die nieuwe zoveelste route zodat je fijntjes de andere routes kan vermijden of ontwijken.

Je kan overschakelen naar een andere laag en deze actief maken om even een andere route wat bij te stellen.

Dit zou voor mij en misschien voor vele anderen ook een welkome oplossing zijn om routes voor te bereiden zonder in herhaling te vallen en het beste van de streek te ontdekken.

15 personen vinden dit idee leuk.

Ja, deze staat ook in onze (enorme) wensenlijst.

1 persoon vindt dit leuk

Ik sluit me hier helemaal bij aan. De http://www.retkikartta.fi/index.php?lang=en site vind ik een mooi voorbeeld hoe het zou kunnen. Door in te zoomen krijg je steeds meer detail. Door verschillende zoom levels, switch je automatisch van kaart van satelliet, kaart en ook hoogte en diepte verschillen. In plaats dat je nu steeds van kaart moet switchen (satelliet, kaart) of moet switchen google, openstreetmap, mapquest, here. Als wandelaar gebruik ik eerder Openstreetmap, Mapquest, Here dan Google, net iets meer detail. Op basis van een zoomlevel zou je dan kunnen switchen naar een van deze kaart keuze, oid.

Je zou daar bij selecties kunnen maken voor het tonen van wegen die geschikt zijn voor auto,camper motor, fiets,wandelen en selects voor het tonen van POI. Overigs ken ik iemand die zeer blij zou zijn met waterkaarten.

Nu zijn de menu’s van “routebibliotheek”en “start nieuwe route” apparte menu’s, als myroute-app verder ontwikkeld is, zou ik het niet ondenkbaar vinden dat “routebibliotheek”en “start nieuwe route” in elkaar zijn geïntegreerd in één menu, met aan b.v. aan de rechterkant een uitgebreide selectie menu. Of de menu “routebibliotheek”en “start nieuwe route” aanbeiden aan de basis gebruikers en deze geavanceerde routeplanner alleen aan te beiden aan VIP members.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. De site http://www.retkikartta.fi/index.php?lang=en site vind ik een mooi voorbeeld hoe het zou kunnen. Door in te zoomen krijg je steeds meer detail. Door verschillende zoom levels, switch je automatisch van kaart van satelliet, kaart en ook hoogte en diepte verschillen. In plaats dat je nu steeds van kaart moet switchen (satelliet, kaart) of moet switchen Google, Openstreetmap, Mapquest, Here. Als wandelaar gebruik ik eerder Openstreetmap, Mapquest, Here dan Google, net iets meer detail. Op basis van een zoomlevel zou je dan kunnen switchen naar een van deze kaart keuze, oid.

Je zou daar bij selecties kunnen maken voor het tonen van wegen die geschikt zijn voor auto,camper motor, fiets,wandelen en selects voor het tonen van POI.(Overigs ken ik iemand die zeer blij zou zijn met waterkaarten).

Nu zijn de menu’s van “routebibliotheek”en “start nieuwe route” aparte menu’s, als myroute-app verder ontwikkeld is, zou ik het niet ondenkbaar vinden dat “routebibliotheek”en “start nieuwe route” in elkaar zijn geïntegreerd in één menu, met aan b.v. aan de rechterkant een uitgebreide selectie menu. Of de menu “routebibliotheek”en “start nieuwe route” aanbeiden aan de basis gebruikers en deze geavanceerde routeplannen alleen aan te beiden aan VIP members.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. De site  Excursionmap vind ik een mooi voorbeeld hoe het zou kunnen. Door in te zoomen krijg je steeds meer detail. Door verschillende zoom levels, switch je automatisch van kaart van satelliet, kaart en ook hoogte en diepte verschillen. In plaats dat je nu steeds van kaart moet switchen (satelliet, kaart) of moet switchen Google, Openstreetmap, Mapquest, Here. Als wandelaar gebruik ik eerder Openstreetmap, Mapquest, Here dan Google, net iets meer detail. Op basis van een zoomlevel zou je dan kunnen switchen naar een van deze kaart keuze, oid.

Je zou daar bij selecties kunnen maken voor het tonen van wegen die geschikt zijn voor auto,camper motor, fiets,wandelen en selects voor het tonen van POI.(Overigs ken ik iemand die zeer blij zou zijn met waterkaarten).

Nu zijn de menu’s van “routebibliotheek”en “start nieuwe route” aparte menu’s, als myroute-app verder ontwikkeld is, zou ik het niet ondenkbaar vinden dat “routebibliotheek”en “start nieuwe route” in elkaar zijn geïntegreerd in één menu, met aan b.v. aan de rechterkant een uitgebreide selectie menu. Of de menu “routebibliotheek”en “start nieuwe route” aanbeiden aan de basis gebruikers en deze geavanceerde routeplannen alleen aan te beiden aan VIP members.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. De site  (zie bijlage voor de link) vind ik een mooi voorbeeld hoe het zou kunnen. Door in te zoomen krijg je steeds meer detail. Door verschillende zoom levels, switch je automatisch van kaart van satelliet, kaart en ook hoogte en diepte verschillen. In plaats dat je nu steeds van kaart moet switchen (satelliet, kaart) of moet switchen Google, Openstreetmap, Mapquest, Here. Als wandelaar gebruik ik eerder Openstreetmap, Mapquest, Here dan Google, net iets meer detail. Op basis van een zoomlevel zou je dan kunnen switchen naar een van deze kaart keuze, oid.

docx

Ook ik zou erg blij worden als je meerdere routes (met verschillende kleuren) tegelijkertijd kan laten zien. Dit voorkomt inderdaad dat je iedere keer dezelfde weg pakt.

Dat is technisch niet eenvoudig, maar we gaan ons best doen.

Bedankt om het tenminste te willen onderzoeken !

Het beste is met tranparante layers ( lagen) te werken zoals bij architectuurtekeningen.

Dank je, we gaan er mee aan de slag.

Loop nu bij het plannen van de vakantie routes tegen het zelfde probleem aan.

Hebben jullie al tijd gehad hier naar te kijken / staat hij nog op de wensen lijst?

Staat op de to do lijst, maar heeft geen hoge prioriteit.

De meeste mensen maken gewoon dag routes.

Ik normaal ook maar met de vakantie maak ik vaak meerdere routes klaar.

Kan ik ze zo van de plank pakken en dan is het wel handig

Ja, maar dan zet je ze toch gewoon in een mapje Zomervakantie 2016 of zoiets.

Dan heb je ze altijd bij de hand.