Nieuw onderwerp beginnen
Uitgesteld

Online, versus offline tracking

Hoewel ik geen netwerk databundel op mijn mobiel heb (ben prepaid gebruiker) , werkt het tracken best wel goed (op een paar issues na dan), mist je er maar voorzorgt dat je voor je vertrekt, route opent, start nieuwe track en de naam opgeeft, daarna daar de eerste bestemming toe gaan en dan pas de track starten en op de laatste stop de track te stoppen. Eenmaal terug en thuis, waar ik weer over een netwerk beschik gaat het uploaden van de track goed. Zo te zien wordt er al gewerkt met een cached-copy van de route (waar voormijn dank aan de makers). 

Om het product verder te vervolmaken heb ik een aantal wensen:

Wens 1

Het zal me vast een keer overkomen, dat ik vergeet om voor vertrek de route klaar te ze zetten. Ook is het om op gevallen dat er gebieden zijn, waar geen mobiele netwerken zijn. Ook in dat geval is het prettig om met een cached-copy van de route te kunnen werken. Daarnaast schat ik zo in, is er een redelijke groep prepaid gebruikers, ook dat geval is myroute-app een blijvend interessant product.

Zou het mogelijk zijn, om in de instellingen van myroute mobiel app, aan te kunnen geven, dat je wel of niet netwerk databundel hebt. Melding zoals verbinden met server mislukt worden dan overbodig en kan de cache-copy direct geladen worden.

Ook in theorie als er geen cache-copy er zou zijn, dan moet tracking zonder mobiel netwerk heel goed mogelijk zijn. Voor het tracken hoeft het niet perse visueel zichtbaar (is wel zeer mooi natuurlijk). In feite houd tracking in het recorden van de GPS coördinaten (hiervoor heb je geen netwerk nodig, eerst lokaal opslaan volstaat). En pas later visueel weergeven, als je weer online bent.

Wens 2

Graag zou ik een instelling in de mobiel app willen hebben die mijn verscherm vergrendeling helemaal uitzet (of op basis van type route/track, alleen bij rijden). Op mijn mobiel kan ik de verscherm vergrendeling tot maximaal 30 minuten uit zetten en dat is te kort. Tijdens het rijden heb ik mijn mobiel op de oplader aangesloten.  Naast mijn navigatie systeem wil ik de track overzicht kunnen gebruiken als een overview van de totale route.

Wens 3

Meer een vraag, zit er in de toekomstige ontwikkeling van myroute-app een mogelijkheid dat myroute-app gebruik kan maken van de offline kaart van b.v. TomTom Go mobiel dit ik nu heb op mijn smartphone heb.

Hier gaan we even rustig naar kijken.

Wens 3 kan ik wel kort in zijn, nee, de toekomst is online, de prijs gaat komende jaren fors omlaag, ook in het buitenland, het opslaan van kaarten op de harde schijf gaan er op termijn helemaal uit, dus zou het zonde zijn om daar veel tijd en energie in te steken. 

Bedankt voor de reactie. Want wens 3 betreft, hoop ik dan wel dat voor een deel met een cache-copy wordt gewerkt. Ik heb slechte ervaringen met mijn TomTom als er even GPS ontvangst was, meerdere malen mee gemaakt dat de TomTom opnieuw opstart, en vaak op momenten in wanneer je het meest nodig hebt, in b.v. onbekende stad. Dat wil je niet mee maken en dan baal je stevig.

Ik hoop dat er dan wel reserve/backup voorziening worden ingebouwd waarop terug gevallen kan worden. Er zijn altijd situatie waarbij GPS informatie of een mobiele data netwerk niet beschikbaar is. In dat geval wil je niet dat je navigatie herstart of je app crached, maar ook onder die omstandigheden kan doorwerken en je aandacht bij het verkeer kan houden, in plaats van navigatiesysteem of mobiel te moeten bedienen. 

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.