Nieuw onderwerp beginnen

Terug rijden naar route ipv gemist routepunt

Als je een route rijdt, en je mist een punt (door een verkeerde afslag of een omleiding bijvoorbeeld) blijft Navigator je terugsturen naar het gemiste route punt. Nu kun je natuurlijk handmatig aangeven dat je wilt overslaan tot het volgende routepunt, maar het zou wel erg handig zijn als Navigator zélf bedenkt dat je naar het volgende routepunt wilt als je dat nadert, of zelfs raakt. Het is niet handig dat Nav je blijft terugsturen naar routepunt 7 als je routepunt 8 en 9 als gepasseerd bent! 

Met name de mensen die met een "normale" smartphone rijden, waarbij de handschoen dus uit moet om iets over te kunnen slaan, is dat een waardevolle toevoeging.

Garmin en volgens mij ook TT sturen je niet terug naar een vorig routepunt als je weer op de route zit.

7 personen hebben deze vraag

Beste Cor,

Bedankt voor uw feedback. Het door u gemaakte punt wordt inderdaad vaker gemaakt. Momenteel kunt u dit oplossen door routepunten 'over te slaan' een functie die u in het menu aan de rechterkant kunt zien. 

Echter, begrijp ik uw punt met betrekking tot het aanklikken van het scherm goed. Ik zal uw suggestie dan nogmaals onder de aandacht brengen van onze programmeurs, zij zullen hier verder naar kijken.

Met vriendlijke groet,

Koen

Customer Support

1 persoon vindt dit leuk

Bovenstaande probleem met de navigatie-app ondervind ik ook. Vandaag thuis een heel simpele route gemaakt om te testen, en daarna gereden. Ik had 50 routepunten in mijn geplande route. Elk punt heb ik thuis goed nagelopen of het op de juiste positie stond, tot en met de weghelft toe. Tijdens het rijden: na schijnbaar één gemist te hebben (ik weet niet waar), en circa 10 routepunten later, met alle herberekeningen sloeg de smartphone volledig op tilt. Het enige dat nog hielp tegen de herberekeningen en het trillen was deze helemaal uitzetten en weer aan, maar de route kon ik niet met de navigatie-app voortzetten. 

Ik heb dezelfde ervaringen als hierboven omschreven. Het is zeer frusterend wanneer je gewoon op je route rijdt maar door een verkeerssituatie of wegwerkzaamheden een punt hebt gemist en de navigatie je maar blijft terugsturen. De enige oplossing is dan inderdaad stoppen, handschoenen uit en navigatie aanpassen.

Er zit ook een veilheidsaspect aan. Door de herberekeningen is de navigatie erg onrustig en wordt je steeds naar een andere route gestuurd. Dat leidt af en maakt dat je meer met de navigatie bezig bent dan met de verkeerssituatie.

Dag Koen, En waar moet dat menu in de app dan staan? Op mijn scherm is dat niet te zien. Hoe sla ik een door omstandigheden gemist punt dan over? Mvg

Jimmy,

Dat gaat op dit moment als volgt: tijdens het rijden op het knop met 3 puntjes [...], vervolgens in het tweede menu rechtsboven de knop overslaan en dan het routepunt aanklikken welke je wilt overslaan. Als je 10 routepunten hebt gemist, moet je 30 knoppen indrukken. Lijkt me erg gevaarlijk tijdens het rijden.

@ Koen, 

De oplossing zou m.i. moeten zijn: of je terug wilt rijden naar gemist routepunt, of door wilt rijden naar het volgende routepunt zou via een popup-menuutje met 2 knoppen op het scherm op te lossen moeten zijn. Tijdens het rijden kom je dichterbij het routepunt die bovenaan de lijst staat en zodra de afstand weer groter wordt dan verschijnt het popup-menuutje met de vraag.

Dit weekend weer een aantal keren problemen gehad. Ik rijd al meer als een jaar met Naigation en ben voor het grootste gedeelte erg tevreden.

Vorig jaar heb ik ook al aangegeven dat dit een lastig punt is. Op dit moment rijd ik nog steeds met 2 systemen, mijn oude Garmin en Navigation. 

Als je het programma halverwege bijvoorbeeld opnieuw opstart worden alle punten weer zichtbaar. als je dan net tussen 2 punten in zit is het lastig te vinden van af welk punt je moet overslaan. Dit is mij vandaag 2 keer overkomen (de afstanden kloppen dan dan ook niet meer)

Het is denk in een mooie oplossing zoals hier boven genoemd. Dat als je dichter bij een volgend punt aankomt de rest automatisch wordt overgeslagen. Of is het wellicht te overwegen om voor dit punt een keuze mogelijkheid te maken zodat je niet naar een gemist punt moet rijden?

Ik zit bij een vrij grote motorvereniging en er zijn toch een aantal leden die kiezen voor een nieuwe TomTom of Garmin in plaats van Navigation. En dat echter alleen omdat ze tegen dit punt aanlopen. Zelf denk ik ook aan vervanging van mijn "oude Garmin". Kunnen jullie aangeven of Navigation hier iets in kan betekenen (en uiteraard is nee ook een antwoord). In dat geval denk ik dat ik voor een nieuwe Garmin ga.

Ik hoor graag van jullie

De ellende die dit probleem met zich mee brengt, het is echt een probleem geen dingetje, zorgt er voor dat ik de navigatie app niet meer gebruik. Ik wil gewoon zorgeloos kunnen rijden. MRA Navigatie biedt dit nog lang niet.

Ik refereer ook nog maar naar mijn topic wat hetzelfde probleem beschrijft.

Ik gebruik MRA navigatie actief sinds dit jaar, Garmin is verkocht. Wat ik gelijk heb aangeschaft, is een stylus pen, hoef ik niet mijn handschoen uit te trekken als ik bv een routepunt wil overslaan. Hij zit ook nog vast met een uittrek katrol ( die ze gebruiken bij oa de skipas ), misschien niet helemaal de oplossing van jullie genoemde probleem, maar wel voor een deel. 

Ik heb vorige week zaterdag weer eens een route gereden met de MRA navigatie. Onderweg ben ik meerdere malen afgeweken van de route. Een paar best wel behoorlijk en zelfs tegen de route in gereden. 

Ondanks dat, heeft MRA alles gewoon netjes afgehandeld en de route precies zo gereden als gepland. Het kan dus blijkbaar wel.

Ik hoop niet dat het een eenmalige actie was.

Wij zijn vorig weekend op de MRA Nav naar Sauerland gereden. Net voor de grens in Roermond kreeg ik een blue-screen, maar ik ga er vooralsnog vanuit dat dat een probleem met mijn telefoon was. (LG G4, scherm op fel + opladen + SupCase hoesje = oververhitting?) Bij tankstation effe batterij er uit, scherm wat minder fel en toen ging het de hele reis goed. Bij Wuppertal door wegwerkzaamheden een afslag gemist. Moest toen wel effe stoppen om te kijken waar we precies waren, en middels de "overslaan" functie de weg vervolgd. Dat ging verder heel goed. Bediening van het scherm met de handschoen aan heb ik opgelost door wat RVS garen in mijn vingertop te naaien (van de handschoen dan...). Dat werkt boven verwachting goed!

Een zeer terecht suggestie!

Ik heb dit weekend voor het eerst met deze navigatie-app enkele via MyRouteApp gedeelde routes gereden en me bij mijn vrienden compleet belachelijk gemaakt hierdoor. Zowel mijn oude Garmin als OsmAnd+ (Open streetmap navigatie app op Android) waren smart genoeg om de situaties herkennen waarbij je beter aansluit op verdere punten in de route dan terug te rijden naar de gemiste punten.

De manier waarop de app nu werkt heeft ook z'n voordelen, maar toch zou een optie "smart punten overslaan" mij kunnen overtuigen om volgend jaar mijn abonnement op de app te verlengen...

Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om een pluim te steken op de hoed van het development team! Sinds de laatste (of voorlaatste?) update komt er bij het missen en je verwijderen van een routepunt al vrij gauw een melding met "het lijkt er op dat u dit routepunt wilt overslaan: herberekeninging 10 - 9 - 8.... seconden" met een knop om te annuleren.

Wij zijn afgelopen zondag een rondje gaan rijden waar ik na het missen van een afslag voor het eerst met deze melding werd geconfronteerd. Ik ben daarna bewust een paar keur van de route afgeweken om te zien hoe hij reageert. Ik werd telkens keurig terug naar de route geleid, en punten waarvan ik me verwijder werden keurig overgeslagen. TOP!

Ik vind dat MRA dit best breed mag uitdragen, deze functie maakt het gebruik van MRA Nav tot een waar genot!

Aanmelden om een reactie te posten