Nieuw onderwerp beginnen

Routes voor campers

Beste mensen,

Ik ben een tevreden gebruiker van MRA. Ik gebruik het programma om routes te plannen met de camper. Graag zou ik ook routes willen bekijken van collega's camperaars. De routes in de bibliotheek zijn bijna allemaal routes van motorrijders. Deze maken veelal gebruik van smalle en kronkelige wegen, die niet handig zijn van auto's en campers 

Zou het wellicht handig zijn een onderscheid te maken tussen routes voor motoren en b.v. campers (en/of auto' met caravan).

Groeten

Frans   

3 personen vinden dit idee leuk.

Ik ben als camperaar helemaal voor !

Je hebt groot gelijk! Caravanners en Campers zijn een duidelijk andere doelgroep dan motorrijders. De transportmodus "rijden" zou gesplitst moeten worden. Een icoontje voor een auto waar je op zoek bent naar een motorroute heeft me sowieso altijd geïrriteerd ;-)

Ik heb in het verleden al eens aangegeven dat een caravan/camper optie welkom zou zijn. Niet alleen voor onderscheid in de routes, maar zeker ook in de routerings-opties: "Steile hellingen vermijden" bijvoorbeeld.

Als camperaar gebruik ik nu al jaren MRA. Routes exporteer ik naar een TT400. Ik weet het: dat is een navigatieapparaat dat vooral ontwikkeld is voor motorrijders. Maar ik houd niet van rechte wegen en al helemaal niet van auto- of snelwegen, dus zoek ik kleine/smalle(?) bochtige wegen die ik vooraf vaak bekijk met streetview, een van die geweldige mogelijkheden die MRA biedt. Ik ben ook best wel eens fout uitgekomen, vooral als Tomtom om een of andere reden de thuisgemaakte route gaat 'herberekenen', of omdat de gekozen weg/weggetje toch wel opeens verrekte steil is zonder dat je daarop verdacht bent.

Ik wil dus graag meedenken of 'mee actie voeren' om binnen MRA een campermodus aangeboden te krijgen.

En tevens houd ik me aanbevolen voor tips of opmerkingen over het maken van routes vor campertochten, waar dan ook 'ter wereld'. Bijvoorbeeld: kun je met een of ander programma de hoogteverschillen in een route  berekend krijgen?

Ik rij zelf geen camper. Ik kan me in het bovenstaande wel volledig vinden. 

Net als Motorrijders zijn Camperrijders ook vrije-tijds rijder die ook graag mooi routes willen rijden (waarom ga je anders met een camper is mijn idee).

Maar het rijden met een Camper is totaal wat anders dan rijden op een motor. Wegen waar je als motorrijders graag over wil rijden, zijn voor Campers dikwijls een ramp. Zelfs met een auto zijn die niet altijd leuk (eigen ervaring). 

Dus ja, ik ben er zeker voorstander van om de categorie rijden op splitsen naar Motor en Camper. De automobilist kan ook heel goed uit de voeten met de zowel de Camper routes als de veel motorroutes

Ben inderdaad ook voorstander voor een camper instelling.

Ik ben nieuw en ik vind ook niet hoe je tol en snelwegen kan vermijden. Ik kijk er waarschijnlijk over.

je kunt ook een vrachtwagen navigatie nemen geeft hoogte van viaducten weer.

zou een prima idee zijn

zou een prima idee zijn

Ook voor mij zou het heel handig zijn om de route speciaal voor m'n camper te kunnen maken.

Aanmelden om een reactie te posten